آرشیو آذر ماه 1400

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

مزاياي نرم افزارهاي مديريت منابع انساني

۳۸ بازديد

مزاياي نرم افزارهاي مديريت منابع انساني

نرم افزارهاي مديريت منابع انساني نه تنها وظيفه مديريت يكي از مهمترين دارايي هاي سازمانها و ادارات و شركت ها، كه پرسنل و كارمندان آن مجموعه هستند را برعهده دارد، بلكه مي بايست با نظارت بر فرآيندهاي جذب و استخدام نيروهاي جديد و ورود و خروج هاي افراد به داخل يا خارج سازمان، كيفيت نيروي انساني را تضمين كند.

از طرف ديگر بخشي از فرآيندهاي حفظ و بهبود عملكرد پرسنل سازمان، مربوط به فرآيندهاي ارزش يابي درون سازماني است كه منجر به بهبود عملكرد و توانايي هاي پرسنل سازمان مي گردد. به اين منظور نرم افزارهاي بايد بتوانند با تمركز بر پرسنل و تيم هاي موجود در شركت و با جستجوي مناسب به بهينه ترين شكل ممكن، منابع انساني موجود در سازمان را به بخش هاي مختلف سازمان و پروژه ها تخصيص دهند.

علاوه بر اين ، نرم افزارهاي مديريت منابع انساني تضمين مي كند كه ساير جنبه هاي عمليات تجاري از جمله حقوق و دستمزد ، مزايا ، رديابي زمان و ساده تر انجام شوند. براي كسب و كارهاي آنلاين، به ويژه در فضاي ديجيتال، نرم افزار عملكرد ضروري ديگري را فراهم مي كند. اين امكان را براي شما فراهم مي كند تا عمليات از راه دور انجام شود.

همانند انجام كار از نزديك و بصورت حضوري موثر و كارآمد باشد. با دادن مركز فضاي كار به كارمندان و اعضاي تيم ، نرم افزارهاي مديريت منابع انساني بهره وري و همچنين سودآوري آن را افزايش مي دهد.

نرم افزارهاي مديريت منابع انساني

نرم افزارهاي برنامه ريزي منابع سازماني

نرم افزارهاي برنامه ريزي منابع سازماني، مديريت يكپارچه فرايندهاي اصلي كسب و كار است كه غالباً بلادرنگ و با واسطه نرم افزار و فناوري انجام مي شود. معمولاً به عنوان دسته اي از نرم افزارهاي مديريت مشاغل ( به صورت مجموعه اي از برنامه هاي يكپارچه ) شناخته مي شود كه سازمان مي تواند از آنها براي جمع آوري ، ذخيره ، مديريت و تفسير داده ها از بسياري از فعاليت هاي تجاري استفاده كند.

نرم افزارهاي برنامه ريزي منابع سازماني با استفاده از پايگاه هاي داده مشتركي كه توسط يك سيستم مديريت پايگاه داده نگهداري مي شوند ، نمايي يكپارچه و به طور مداوم به روز شده از فرايندهاي اصلي كسب و كار فراهم مي كند. سيستم هاي برنامه ريزي منابع سازماني منابع تجاري ، پول نقد ، مواد اوليه ، ظرفيت توليد و وضعيت تعهدات تجاري ، سفارشات ، سفارشات خريد و حقوق و دستمزد را رديابي مي كند. برنامه هايي كه سيستم را تشكيل مي دهند داده ها را در بخشهاي مختلف به اشتراك مي گذارند (توليد ، خريد ، فروش ، حسابداري و غيره). گردش اطلاعات را بين كليه عملكردهاي تجاري تسهيل مي كند و ارتباطات را با ذينفعان خارج مديريت مي كند.

نرم افزار ميريت انبارداري

نرم افزار مديريت انبارداري، يكي از مهم ترين و در عين حال، هزينه برترين عناصر در هر سازمان است. بنابراين كاهش در هزينه هاي انبار و در عين حال، حفظ آمادگي براي تأمين، تأثير بسزايي بر روي درآمدهاي شركت و موقعيت رقابتي آن دارد. علاوه بر اين، يك سيستم خوب براي مديريت انبار در ، همچنين مي تواند عمليات داخلي سازمان را بهبود بخشد، زيرا تضمين مي نمايد كه مواد مورد نياز براي توليد بر اساس نياز و تقاضا آماده و موجود خواهند بود.

با كمك نرم افزارمديريت انبارداري شما مي توانيد بدون نياز به دانش انبارداري، امور مربوط به انبارداري خود را انجام دهيد و رسيد ورود كالا به انبار و خروج كالا از انبار صادر كنيد.

در اين برنامه مي توانيد رسيدهاي ورود و خروج را به راحتي ثبت، ذخيره و چاپ كنيد، كالاهاي موجود در هر انبار را جداگانه مشاهده كنيد، اشخاص، كالاها و انبارهاي موجود تعريف كنيد، سند انتقال كالا از يك انبار به انبار ديگر را ثبت، ذخيره و چاپ كنيد.

تمام رسيدها و اسناد انتقال در اين نرم افزار را امكان چاپ در كاغذهاي معمولي و كاغذهاي حرارتي فيش پرينتر را دارند.

براي مديران گزارش هايي نظير گزارش كاردكس كالاها، گزارش موجودي كالاها، گزارش خروج كالا، گزارش ورود كالا و... ساخته شده است تا آنها بتوانند مواردي كه احتياج دارند را گزارش گيري كنند.

همچنين امكان تهيه پشتيبان و بازيابي آن در نرم افزار قرار گرفته است. در اين نرم افزار، ليست كاربران هم تعبيه شده تا كاربر با رمز عبور وارد نرم افزار شود.

نرم افزار مديريت انبارداري

نرم افزارحسابداري ارزي

آيا شما هم در معاملات تجاري خود به اين مشكل برخورد كرده ايد كه نياز به تبديل ارز و حسابداري چند ارزي داشته باشيد؟ آيا با مقوله حسابداري چند ارزي آشنا هستيد؟

حسابداري ارزي اصطلاحي است كه ارز مورد استفاده يك بنگاه را براي ثبت كليه معاملات و صورت هاي مالي آنها تعريف مي كند. ارز حسابداري مي تواند متفاوت از پولي باشد كه در آن شركت محصولات خود را مي فروشيد.

براي شركت ها يا سرمايه گذاراني كه چندين ارز را اداره مي كنند و مدام در حال معاملات بين المللي هستند، تعامل نرخ ارز و تبديل آنها مي تواند بسيار كار پيچيده و سختي باشد. نرم افزار حسابداري ارزي به منظور رفع مشكل تبادلات چند ارزي توليد شده است به طوري كه شما بدون هيچگونه دشواري مي توانيد آنها را ثبت و بررسي نماييد.

نرم افزار صورت هاي مالي

سيستم صورت هاي مالي با ايجاد امكان تعريف يك الگوي مناسب براي تهيه ي صورت هاي مالي، به تهيه ي سريع تر و دقيق تر اين گزارش ها در سازمان ها و واحدهاي تجاري كمك مي كند.

نرم افزار صورت هاي مالي اطلاعات موردنياز صورت هاي مالي را از ماژول هاي راهكاران دريافت كرده و در محيط نرم افزار اكسل در قالب هاي تعريف شده توسط كاربر طبقه بندي و ارايه مي كند، در اين سيستم تهيه ي صورت هاي مالي به همراه يادداشت هاي پيوست دوره هاي مختلف امكان پذير است.

نرم افزار تحليل صورت هاي مالي

به منظور تسهيل در تصميم گيري امورات شركت، تهيه و تحليل صورت هاي مالي با استفاده از نرم افزار انجام مي پذيرد. به منظور درك سلامت سازمان و ارزيابي عملكرد مالي شركت ذينفعان خارجي از نرم افزار تحليل صورت هاي مالي استفاده مي كنند. با اين حال از نرم افزار تحليل صورت هاي مالي كاربران داخلي به جهت نظارت بر مديريت امور مالي بهره مي برند.

داده هاي مهم مالي در شركت ها و سازمان ها و صورت هاي مالي شركت با استفاده از نرم افزارهايي ثبت مي شوند. ثبت صورت هاي مالي شركت با استفاده از نرم افزار مي تواند با ارزيابي جريان ها و براساس بررسي عملكرد گذشته سازمان، به طور مناسب براي آينده پيش بيني هاي لازم را انجام دهد.

نرم افزار تحليل صورت هاي مالي

نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد ميزان، خروجي بيمه، ماليات و ديسكت همه بانك ها را جهت سهولت در اختيارتان قرار ميدهد. آيتم هاي فيش حقوقي را خودتان انتخاب مي كنيد و حتي مي توانيد با سر تيتر و فرمول محاسبه خودتان، آيتم هاي جديد به فيش حقوقي اضافه كنيد. محاسبه عيدي و سنوات پرسنل در پايان سال، محاسبه مطالبات كاركنان در زمان تسويه حساب تنها با يك كليك امكان پذير مي باشد. در نرم افزار حقوق و دستمزد ، به تعداد نامحدود مي توانيد شركت بصورت رايگان تعريف كنيد.

نرم افزار خريد و تداركات

يكي از قديمي ترين فعاليت هاي سازمان براي انجام فعاليت ها و رسيدن به اهداف ، خريد و تداركات داخلي است و امروزه انتخاب نرم افزارخريد و تداركات مناسب دغدغه مديران شده است. تداركات يكي از مهم ترين فعاليت هاي سازمان است كه با تمام بخش هاي مختلف سازمان از جمله حسابداري و مالي ، پرسنلي ، انبارداري ، خريد ، توليد ، طراحي ، توسعه و تعمير و نگهداري رابطه مستمر و دائمي دارد. يكي ديگر از دلايل اهميت تداركات نقش واسطه اي آن است كه بين بخش هاي مختلف سازمان و بسياري از مراكز خارجي ايجاد رابطه مي كند. با توجه به اين اهميت ، استفاده از روش ها و راهكارهاي مناسب از جمله نرم افزار تداركات مختلف تاثير بسياري در بهبود انجام فرآيندهاي سازمان خواهد داشت.

نرم افزار اموال و دارايي هايي ثابت

سيستم اموال و دارايي هاي ثابت با هدف مديريت عملياتي و ثبت مربوط به اموال و دارايي ها طراحي شده، اين نرم افزار اطلاعات دقيقي از مشخصات فيزيكي دارايي هاي موجود در سازمان، با مشخص نمودن محل استقرار، استفاده كنندگان دارايي، رواديد مرتبط با دارايي از مرحله خريد تا كنارگذاري و اسقاط و همچنين گزارشات استاندارد در قالب نظام نوين اموال در اختيار كاربران قرار مي دهد. در اين راستا سيستم هاي مالي ميزان با ارائه نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت، مديران مجموعه را از سرمايه هاي موجود در سازمان و همچنين سرمايه گذاري هاي آتي سازمان ياري مي رساند.

نرم افزار اموال ودارايي هاي ثابت

نرم افزار اتوماسيون اداري

اتوماسيون اداري ، ابزاري كاربردي است كه براي مديريت مكاتبات ، گردش كارها و مستندات در سازمانها و شركتها استفاده مي شود. اين نرم افزار با تمام پرسنل ستادي و عملياتي سازمان در ارتباط مي باشد و استفاده از يك نرم افزار ساده، جامع و كاربرپسند User Friendly براي موفقيت اتوماسيون اداري در سازمان بسيار مهم است.

نرم افزار اتوماسيون اداري پيوست ، با ارائه يك كارتابل تحت وب ساده و حرفه اي ، دستيار الكترونيكي مديران و پرسنل سازمان بوده و مي تواند امور رسمي و غير رسمي سازماني را مديريت نمايد.

برخي از اين امور عبارتند از:

انجام مكاتبات رسمي با شركتها و سازمانهاي بيروني از طريق نرم افزار دبيرخانه و ارسال/دريافت نامه، فكس، ايميل.

گردش مكاتبات، نامه ها، كارها و فرمهاي سازماني در كارتابلها براساس ارجاعات يا فرآيندهاي خودكار.

امور سازماني پرسنل از قبيل مديريت جلسات، قرارها، مديريت كارها، دفترچه تلفن، پيامها، گزارش كار.

بررسي نياز هاي نرم افزاري يك سيستم اداري

۳۵ بازديد

نرم افزار صورت هاي مالي چيست؟

ماهيت ايجاد نرم افزار صورت هاي مالي، نرم افزارهاي برنامه ريزي منابع سازماني ، امروزه با توجه به تهيه صورت هاي مالي يكي از مهمترين و پركاربردترين ابزار گزارشكار به داخل يا خارج از سازمان ها، ادارات و نهادها شركت ها مي باشد؛ همچنين يكي از مهمترين روش ها در اتخاذ تصميمات اقتصادي و ارزيابي عملكرد مالي و جريان نقدي واحد هاي تجاري مي باشد.اين اطلاعات به صورت خلاصه و استاندارد شده از اطلاعات حسابداري و مالي شركت ها مطابق فرايندهاي مالي استخراج شده و مبناي توليد بسياري از شاخص هاي كليدي عملكرد سازمان مي باشد.

نرم افزار صورت هاي مالي

امروزه در كشورما بيشتر اين گزارشات در شركت ها و سازمان ها به صورت دستي و معمولا از طريق فايل هاي اكسل اطلاعات از سيستم حسابداري و طبقه بندي اطلاعات تهيه و استخراج مي گردد.اما با توجه به روند رو به رشد شفاف سازي اطلاعات مالي و عملياتي در بازار سرمايه، ارائه گزارشات فصلي و ميان دوره اي براي جلب توجه سهامداران و سايرشركا، يكي از دغدغه هاي مديران مالي مي باشد.

هدف توليد نرم افزار صورت هاي مالي

استفاده از آخرين تكنولوژي روز دنيا در صنعت برنامه نويسي و توليد نرم افزار،به همراه بهره مندي از تجربه هاي با ارزش مشاورهاي مالي با رويكرد تعامل و هماهنگي با صنعت و كسب و كارهاي مختلف سبب شده كه نرم فزارهاي صورت مالي متناسب با نيازهاي كاربران و با سرعت وقدرت كامل ايجاد شده اند.

نرم افزار صورت هاي مالي با هدف ارائه خدمات گزارش مالي به سازمان هاي هلدينگ، شركتها و سازمانهاي دولتي، شركتهاي بورسي و سازمانهاي با بيش از يك شعبه تهيه و توليد شده است.

امروزه آنچه كه نرم افزار صورت هاي مالي را از هم متمايز مي كند استفاده از ابزارهاي خاص بابت تهيه گزارش هاي خاص، مهم و زمانبر مي باشد. يكي از مهم ترين گزارش هايي كه بخش هاي مديريت منابع مالي در سازمان ها زمان زيادي را صرف تهيه آن مي كنند گزارش هاي صورت هاي مالي اساسي و يادداشت هاي توضيحي پيوست آنها مي باشد.

نرم افزار تحليل صورت هاي مالي

نرم افزار تحليل صورت هاي مالي اين امكان را ايجاد كرده كه گزارش ها به شكل دقيق و سريع در قالب تعاريف مشخص شده و قابل تغيير توسط كاربران براساس آخرين استانداردهاي تعيين شده توسط سازمانها تهيه شود.

نرم فزار تحليل صورت هاي مالي با ايجاد امكان تعريف يك الگوي مناسب براي تهيه ي صورت هاي مالي، به تهيه ي سريع تر و دقيق تر اين گزارش ها با هدف تجزيه و تحليل صورت هاي مالي به گونه اي نظام يافته و منسجم سعي بر آن دارد براي ترسيم چشم اندازي از عملكرد جاري و آتي سازمان با شيوه اي كلي نگر و فرآيند گرا، مسائل و مشكلات سازمان ها و موسسات اقتصادي و واحدهاي تجاري كمك مي كند. نرم افزار تحليل صورت هاي مالي نرم افزار پويا به بررسي اين عوامل مي پردازد.

كاربرد ها و مزاياي نرم افزار تحليل صورت هاي مالي

  1. امكان تعريف و طبقه بندي سرفصل هاي استاندارد صورت هاي مالي
  2. امكان ارتباط حساب هاي مالي و تفصيلي به سرفصل هاي استاندارد تعريف شده
  3. امكان ثبت اسناد تعديل طبقه بندي
  4. امكان ثبت اقلام تجديد ارائه شده مربوط به دوره هاي ما قبل
  5. امكان تهيه گزارش و مرور اقلام تشكيل دهنده سرفصل هاي صورت هاي مالي
  6. امكان تهيه گزارش ترازنامه و يادداشت هاي پيوست
  7. امكان تهيه گزارش صورت سود و زيان انباشته و يادداشت هاي پيوست
  8. امكان تهيه گزارش صورت سود و زيان جامع و يادداشت هاي پيوست
  9. امكان تهيه گزارش صورت گردش وجوه نقد
  10. امكان تهيه گزارش صورت هاي مالي مقايسه اي
  11. امكان خروج كليه اطلاعات ثبت شده و گزارش ها به محيط Microsoft Word و Microsoft Excel

نرم افزار تحليل صورت هاي مالي

نرم افزاربرنامه ريزي منابع سازماني ERP چيست؟

يكي از مهمترين مسائلي كه در هر سازمان هر شركتي براي موفقيت و پيشرفت خود بايد رعايت كند، داشتن برنامه ريزي منابع سازماني يا ERP است . نرم افزارهاي برنامه ريزي منابع سازماني در واقع خودش توسط برنامه هاي كاربردي كه شامل چندين زير برنامه كاربردي ديگر هستند حمايت مي شود و مهمترين وظيفه آن اين است كه فعاليت هاي مختلف را كه در واحدهاي عملياتي مختلف يك سازمان انجام مي شود يكپارچه سازي كند. طبيعتاً هر سازمان اين نكته را ميداند كه هرچه يكپارچگي در امور آن بيشتر باشد رسيدن به موفقيت راحت تر است.

مزاياي مهم استفاده از نرم افزار برنامه ريزي منابع سازماني عبارتند از:

  • كاهش هزينه در كليه واحدهاي كسب و كار
  • افزايش بازدهي در فرايند كسب و كار
  • يك پلتفرم قدرتمند كسب و كار براي استانداردسازي فرايندها
  • يك كاتاليزور براي نوآوري در كسب و كار
  • افزايش خودكار و هوشمند كارآيي، با جمع آوري داده ها
  • كاهش ريسك هاي كسب و كار
  • يكپارچگي اطلاعات و داده ها با به اشتراك گذاري آن ها
  • هوش كسب و كار بهينه
  • بهبود مديريت زنجيره تأمين
  • رشد كسب و كار از طريق مديريت فرايندهاي كسب كارهاي پيچيده
  • ساده سازي فرايندها كه منجر به صرفه جويي در هزينه ها در طولاني مدت مي شود
  • كاهش هزينه هاي مربوط به فناوري اطلاعات و آموزش كاربران نهايي
  • فراهم آوردن افق گسترده تر در حوزه هاي مختلف كسب و كار براي تأمين نيازهاي مشتريان
  • گزارش گيري و برنامه ريزي بهتري با دسترسي بهتر به پايگاه داده
  • امكان محاسبه و نظارت آني بر سودآوري كسب و كار و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته
  • افزايش رضايت و امنيت داده ها با اصلاح پايگاه داده، پشتيباني و امكان كنترل حقوق كارمندان

نرم افزار حسابداري ارزي

نرم افزار حسابداري ارزي يكي از محبوب ترين نرم افزار هاي حسابداري صرافي ها، سازمان و شركت ها مي باشد.نرم افزار حسابداري مالي پويا با توجه به امكانات خاص تعبيه شده در برنامه گزينه اي مناسب براي اجراء و پياده سازي در شركت هاي گروه مي باشد. مضاف بر آن اين سيستم به دليل ارائه گزارش ها مطابق با استانداردهاي سازمان حسابرسي، به ايجاد محيطي آشنا براي حسابداران پرداخته است.

برخي از امكانات و ويژگيهاي كاربردي و شاخص نرم افزار حسابداري ارزي:

  • معرفي نامحدود ارزهاي مختلف و كشور مربوط به آنها
  • كاربري ساده و پوشش انواع عمليات پيچيده ارزي
  • افزودن امكانات ارزي به نرم افزارهاي حسابداري، خزانه داري و بازرگاني
  • صدور اسناد ريالي و ارزي همزمان با امكان تغيير نرخ ارز
  • استفاده همزمان از چند ارز در آرتيكل هاي مختلف يك سند
  • نگهداري اطلاعات حساب هاي بانكي ارزي
  • نظم بخشيدن به مبادلات ريالي و ارزي شركت :
  • مديريت متمركز موجودي هاي نقدي ارزي و ريالي
  • پوشش كامل نياز بازرگانان و واردكنندگان و صادركنندگان كالا
  • كنترل عملكرد و دقت بالا در ثبت اطلاعات و محاسبات ارزي
  • پوشش دهي انواع عمليات ارزي

نرم افزار حسابداري ارزي چيست؟

معرفي نرم افزار حقوق و دستمزد

محاسبات حقوق و دستمزد هميشه يكي از مسائل مهم و اساسي مديران مالي يك سازمان به حساب مي آيد.در نتيجه با توجه به حساسيت آن نيازمند استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد است كه بتواند علاوه بر دقت كافي تغييرات دستورالعمل ها داخلي و قوانين حاكميتي و با سرعت و دقت مورد نياز اجرا نمايد.

اين يك باور غلط و كاملا اشتباه است كه برخي افراد محاسبه حقوق و دستمزد را امري ساده و پيش پا افتاده تصور ميكند كه با يك فايل اكسل نيز مي توان آن را انجام داد ولي با توجه به پيچيدگي هاي محاسبات مي تواند براي سازمان دردسرآفرين شود.

به همين دليل اگر يك سازمان بخواهد دستمزد كاركنان را به صورت منظم و با رويه اي يكسان با حفظ تمامي دستورالعمل هاي داخلي و قوانيني حاكميتي پرداخت نمايد استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب پيشنهاد مي گردد كه مي بايست برخي معيارها و امكانات را داشته باشد

برخي امكانات نرم افزار حقوق و دستمزد براي راحتي كار حسابداران

  1. كاهش عمليات تكراري، كنترل هاي زمانبر و در نتيجه اتلاف زمان، بين حوزه اداري و حوزه مالي سازمان
  2. پيش نويس سند براساس شابلن سيستم مالي موجود در سازمان (درمواردي كه سازمان از سيستم مالي ديدگاه استفاده نمي كند.)
  3. تعريف نحوه محاسبه اقساط وام، پس انداز و پرداخت نامتناوب در الگوهاي حقوق
  4. مشاهده آرشيو فيش هاي حقوقي شخصي از طريق منوي اداري
  5. تعريف انواع بيمه، بازنشستگي، ماليات، ماموريت، عيدي، سنوات و خريد مرخصي از طريق فرمول نويسي
  6. امكان انجام محاسبات ديون، سنوات در كنار محاسبات عادي و ميان دوره

مزاياي نرم افزار خريد و تداركات

آشنايي نسبي با نرم افزار خريد و تداركات

نرم افزار خريد و تداركات را مي توان ابزاري مديريتي دانست كه در انتخاب بهترين منبع جهت تهيه مناسب ترين كالا، تجهيزات و يا خدمات به مديران كمك فرواني ميكند و مراحل اين فرايند را آسان تر ميكند.

بيشترنرم افزارهاي خريد و تداركات از قابليت برقراري ارتباط با ساير نرم افزارهاي درون سازمان نيز برخوردار مي باشند.

نرم افزار خريد و تداركات با يكپارچه ساختن و ايجاد انسجام اطلاعات در فرآيندهاي خريد كالا و تامين خدمات و به اشتراك گزاري آنها بين همه ي طرفين، از درخواست كننده تا تامين كنندگان و تحويل گيرندگان باعث شده مديران سازمان علاوه بر پاسخگويي به موقع به درخواست كالا و خدمات مراكز درخواست كننده، امكان مديريت و اعمال سياست هاي سازمان در امور خريد را نيز داشته باشند.

فرايندهاي انبارداري چيست ؟

۳۳ بازديد

نرم افزار حسابداري انبار

حسابداري انبار كه در زبان انگليسي با نام store accountingشناخته ميشود، به مجموعهاي از عملياتها و فرآيندهاي حسابداري گفته ميشود كه موجودي انبار را مشخص ميكند.

اگر شما صاحب يك كسب و كار يا يك بيزينسي هستيد كه همواره با انبار سروكار داريد و يك انبار داريد كه تعداد ورودي و خروجي كالاهاي آن بسيار زياد است مي تواتنيدبا استفاده از يك نرم افزار حسابداري انبار بسيار خوب و با قابليت هاي شايان مي توانيد به انبار خود و تعداد كالا هاي ورودي و خروجي نظم و سامان مشخصي بدهيد.

با اين نرم افزار اطلاعات ورودي و خروجي و كالاهاي كسر شده يا اضافه شده به انبار خود را به سرعت در نرم افزار حسابداري انبار مشاهده كنيد. همچنين اين نرم افزار مي تواند به طور ميان دوره و پايان دوره و حتي روزانه محتوا و تعداد كالاهاي داخل انبار را مورد نقد و بررسي قرار دهد تا دقيقترين اطلاعات موجودي انبار را به مشتري نشان دهيد.

تمامي موجودي هاي انبار توسطحسابداري انبارمشخص مي شود و عمليات و فرآيند هاي حسابداري است كه تعداد و مقدار محصولات و مواد اوليه در انبار را مشخص مي كند و در پايان هر دوره مالي،حسابداري انبارو انبار گرداني انجام مي شود. اين فرآيند تقريبا سالي يكبار انجام مي شود. دارايي هر سازمان و يا كارخانه اي همان موجودي انبار است و ارزيابي آن اهميت دارد و موجودي انبار، مي تواند بر سود و ماليات شركت به صورت مستقيم تاثير گذار باشد.

كاربردهاي نرم افزار حسابداري انبار

  • قابليت جستجو پيشرفته در كليه انبارها
  • امكان معرفي همزمان اطلاعات يك جنس در دو انبار.
  • قابليت طبقه بندي اجناس با تعداد گروه بندي و سطوح نامحدود.
  • ثبت و نگهداري حواله انبار ، رسيد انبار ، برگشت رسيد ، برگشت حواله و اصلاحات.
  • قابليت جستجو پيشرفته در گردش رسيد ، حواله و . . . در حين ثبت و اصلاح اطلاعات.
  • امكان انجام عمليات انتقال جنس از يك انبار به انبار ديگر و صدور خودكار رسيد مربوط به هر انتقال.
  • امكان تعريف انبار به تعداد نامحدود و نگهداري اطلاعات سيستم شامل كليه ورودي ها و خروجي ها به تفكيك انبار و همچنين قابليت اضافه نمودن انبار جديد پس از راه اندازي سيستم.

نرم افزار حسابداري انبار

نرم افزار خريد و تداركات

خريد و تداركاتيكي از بخش هاي مهم هر شركت دولتي يا خصوصي است كهوظيفه آنتهيه كالا و خدماتمورد نياز سازمان است و همواره بايد در تعامل دائم با بخش هاي مالي،انبار، پرسنلي، توليد،نگهداري و تعميراتو باشد. لذا مديريت و كنترل بر فرايندهاي داخلي اين واحد از سازمان نيازمند ابزارهاي هوشمند و دقيقي مانندنرم افزار خريد و تداركاتاست

نرم افزارخريد و تداركات يا PPMS (Procurement Project Management System)يك سيستم جامع براي مديريت اطلاعات و كنترل فرآيندها در فاز بازرگاني و تداركات پروژههاي بزرگ عمراني و صنعتي ميباشد، اين سيستم تمامي مقولههايي كه به نوعي در يك پروژه در ارتباط با فاز بازرگاني و خريد تجهيزات ميباشد را در بر مي گيرد.

نرم افزار خريد و تداركات با هدف مديريت متمركز تحويل كالاهاي لازم براي واحدهاي مختلف سازمان طراحي شده است و به مديريت مؤثر هزينهها كمك ميكند؛ تا موجب افزايش بهرهوري سازمانها با استفاده از يك سيستم مالي يكپارچه نرمافزاري باشد. اين نرمافزار با اطلاع برخط از اقلام مورد نياز سازمان و موجودي انبار، پيشبينيهاي لازم را به منظور خريد آنها به واسطه ارتباط مستقيم با سيستمهاي مديريت انبار و اموال به اطلاع تأمينكنندگان ميرساند و فرآيند خريد و تداركات را ساماندهي ميكند.

نرم افزار خزانه داري

صاحبان كسبوكارها هميشه به دنبال يافتن منابع بانكي هستند كه بتوانند در مديريت و نگهداري داراييهاي مالي خود، از آنها كمك بگيرند. نرم افزار خزانه داري به وسيله مديريت پول نقد، سرمايهگذاريها و ساير داراييهاي مالي، ميتواند به افزايش بازدهي امور مالي كسب وكارها كمك كند.سيستم مديريت خزانهداري يك ابزار مديريتي است كه هدف آن بهينه سازي نقدينگي يك شركت است و درعينحال خطرات مالي، عملياتي و اعتباري آن را كاهش ميدهد.

نرم افزار خزانه داري به عنوان مديريت تمام مسائل مالي، توليد صندوق هاي خارجي و داخلي براي يك كسب و كار، مديريت ارزها و جريان هاي نقدي و استراتژي هاي پيچيده، سياست ها و فرآيند هاي امور مالي شركت ها تعريف مي شود.

يكي از وظايف اصلي مديريت خزانهداري،تعيين سطح مناسب نقدينگييا معادل آن است كه به كسبوكارها توانايي انجام تعهدات مالي خود را ميدهد. وجود يك سيستم مديريت خزانهداري (TMS) براي اطمينان از موفقيت در مديريت ريسك مالي يك كسبوكار بسيار مهم است. سيستمهاي مديريت خزانهداري شامل ايجاد و كنترل روندها و سياستهاي مختلفي است كه براي كمك به شركتها در مديريت بهتر جريان نقدينگي و كليه جنبههاي مرتبط با آن مانند بدهيها، مطالبات دريافتي، نرخ بهره و نرخ ارز خارجي طراحي شده است.

قابليت هاي نرم افزار خزانه داري

  • گزارش موجودي صندوق و بانك در مقاطع زماني مختلف
  • امكان صدور اسناد، مرتب سازي آنها و انتقال خودكار اسناد به سيستم حسابداري
  • گزارش مغايرت بانكي و تنظيم صورت مغايرت (امكان فراخواني اطلاعات از بانك)
  • گزارش چكهاي پرداختي شامل چكهاي برداشت شده و چكهاي رسيد شده به تفكيك بانكها و اشخاص و شركتها
  • گزارش وضعيت چكهاي دريافتي نزد صندوق، واگذار شده، وصول شده و ... به تفكيك اشخاص و شركتها يا به صورت كلي

نرم افزار انبارداري

انبار به بخشي از سازمان گويند كه محصولات جهت نگهداري در آن جمع آوري، نگهداري و ار آنجا به واحد هاي مختلف انتقال داده مي شوند. اما بحث مديريت انبار و انبارداري همواره با مشكلاتي مواجه بوده است. چرا كه در يك سازمان همواره محصولاتي وارد و از انبار خارج مي شوند و همچنين تعداد اقلامي ورودي و خروجي كالا و قطعات بسيار مهم مي باشد بنابراين مديريت چنين مكاني تا حدي دشوار خواهد بود.

هرچقدر كه يك سازمان بزرگتر باشد، ميزان ورودي و خروجي محصولات از انبار بيشتر مي شود. بنابراين سازمان ها با گسترش خود بايد به فكر گسترش انبار هاي خود نيز باشند. چرا كه مديريت انبار با گسترش سازمان گسترش مي يابد و بايد نظارت دقيق تري صورت گيرد. اما در بعضي سازمان ها لازم است تا چندين انبار براي محصولات تعريف شود. در اين سازمان ها معمولا گروه بندي محصولات به صورت گسترده تري صورت مي گيرد. در اين هنگام مديريت انبار امر آساني نخواهد بود.با اين شرايط سازمان ها مي بايست از نرم افزار هايي مثل نرم افزار انبارداري كمك بگيرند.

نرم افزار مديريت انبارداري يك اپليكيشن نرم افزاري است كه عملكرد روزانه انبار را پشتيباني مي كند و توانايي كنترل سريع اطلاعات كالا و انبار را دارد و بهينه سازي در زمان و نيروي انساني مي كند

يكي از ويژگي هايسيستم نرم افزار انبارداريمديريت موجودي كالا ها و انبار مي باشد كه ايناپليكيشن انبارداري براي كنترل كليه فعاليت هاي انبار طراحي شده است و به شما اين امكان را مي دهد تا به بهبود عملكرد موجودي دقت كامل داشته باشيد و اين نرم افزار مديريت كالاهاي انبار را به راحتي انجام مي دهد و شما به راحتي به مشتريان خود پاسخ مي دهيد.

امكانات و ويژگي هاي نرم افزار انبارداري

  • انبارگرداني و سند تعديل
  • ساده سازي صورتحساب
  • قابليت تعريف انبارهاي مختلف
  • مديريت ذخيره سازي و مديريت موجودي
  • قابليت چاپ تگ و باركد و سريال براي هر كالا در ابعاد مختلف
  • قابليت انتقال كالا بين انبارها و ثبت اتوماتيك رسيد و حواله كالا
  • قابليت بستن و افتتاح دوره كاري و ثبت موجودي اول دوره كالاها
  • ثبت نقطه سفارش و موقعيت كالاها در انبار و نيز تخصيص و تعريف واحد كالا به آن و گزارشات مربوطه

فرايندهاي انبارداري

فرآيندهاي اصلي

  • پذيرفتن كالا
  • جاگذاري و جابجا كردن كالا
  • گزينش و جمعكردن كالا براي خروج
  • بسته بندي و تحويل كالا

فرآيندهاي پشتيباني

  • بررسي كيفيت
  • خدمات ارزشافزوده
  • خدمات مشتريان
  • مديريت انبار

مديريت انبار

نرم افزار مدريت انبارداري يك نرم افزار است كه به شما كمك ميكند تا فعاليتهاي روزانه انبار را بهتر و باكيفيت و سرعت بالاتري نظارت و مديريت كنيد. به عبارتي ديگر، با اين نرم افزار شما ميتوانيد كنترل بهتري روي فرآيندهاي انبارداري داشته باشيد؛ در حقيقت نظارت دقيقتر از لحظهاي كه كالا وارد و تا زماني كه خارج ميشود. در حقيقت بايد گفت كه مهمترين مزيت اين سيستم به حداكثر رساندن بهرهوري عملياتي و سادهتر كردن فرآيندهاي مرتبط با سفارشها است.

انواع سيستم مديريت انبار

سيستمهاي مديريت انبار در شكلها و اندازههاي مختلفي كه بازتاب اندازه و ماهيت فعاليت تجاري است؛ اما ميتوان تمامي آنها را به سه دسته كلي تقسيم كرد:

  1. سيستم مديريت انبار مستقل
  2. سيستم مديريت انبار ابري
  3. ماژولهاي ERP

مزاياي سيستم مديريت انبار

  • ارسال و تحقق سريع سفارشها
  • بهبود دقت سفارش
  • مشاهده كامل موجودي
  • بهبود تجربه مشتري
  • كاهش هزينه عملياتي
  • افزايش امنيت

نرم افزار انبارداري

نرم افزار تحليل صورت هاي مالي

به طور كلي به جمع آوري و ثبت فعاليتهاي شركت در طي يك دوره مشخص كه طبق قوانين خاصي تنظيم ميشوند و افراد ميتوانند با مطالعه آن از وضعيت مالي شركت آگاهي پيدا كنند، صورت مالي گفته ميشود.

نرم افزار صورتهاي مالي يكي از اجزاي مهم و اساسي در فرايند حسابداري است. اين صورتها در واقع وضعيت شركت را به لحاظ مالي نشان ميدهند و نشان ميدهند پول در شركت از كجا بدست آمده و در كجا خرج شده و چه ميزاني از آن براي سرمايهگذاريها ومصارف آينده باقي مانده است.

مجموعه كامل صورتهاي مالي اساسي جديد شامل موارد زير است:

  • صورت سود و زيان براي دوره
  • صورت سود و زيان جامع براي دوره
  • صورت وضعيت مالي به تاريخ پايان دوره
  • صورت تغييرات در حقوق مالكانه براي دوره

فرايند تجزيه و تحليل صورتهاي مالي شركت براي اهداف تصميم گيري است. استفاده كنندگان برون سازماني از آن براي درك سلامت كلي واحد تجاري و همچنين ارزيابي عملكرد مالي و ارزش تجاري استفاده مي كنند. استفاده كنندگان درون سازماني از آن به عنوان ابزاري نظارتي براي مديريت امور مالي استفاده مي كنند.