آرشیو آبان ماه 1400

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

6 مزاياي استفاده از نرم افزار حسابداري

۲۸ بازديد

نرم افزار حسابداري

دنياي فعاليتهاي مالي و حسابداري اين روزها به اندازهاي پيچيده شده است كه ديگر نميتوان تنها از طريق نرم افزارهايي مانند اكسل، كارهاي مالي و حسابداري يك سازمان يا كسبوكار را انجام دارد. هر سازماني كه ميخواهد حسابهاي مالي خود را به طور دقيق ثبت، رديابي و گزارشگيري كند، نياز به برنامهاي گسترده و چندجانبه دارد و بايد به كارهاي مالي و حسابداري خود در يك نرم افزار مستقل و جداگانه، رسيدگي كند. موضوعي كه باعث شد در اين مقالهبه اين موضوع بپردازيم كه يك نرم افزار حسابداري چيست،و مزاياي استفاده از آنها براي يك كسبوكار، يك سازمان و حتي افراد در چه چيزهايي قرار دارد.

نرم افزار حسابدري يكي از برنامه هاي حسابداري مي باشد كه بر روي سيستم هاي كامپيوتري پياده شده و با توجه به قابليت ها و توانايي هايي كه دارد قادر است به راحتي امور مالي و معاملات شما را بدون هيچ گونه خطا و اشتباهي كنترل و مديريت نموده و مورد برسي قرار دهد.اين نرم افزار ها با طيف وسيعي از نرم افزارهاي مربوط به خود در حوزه هاي مختلفي را در بر مي گيرد كه شما مي توانيد هر كدام از آن ها را با توجه به نياز خود در برنامه هاي مالي مورد استفاده قرار دهيد.با كمك نرم افزار حسابداري مالي ميتوانيد تمام امور جاري و تخصصي حسابداري مجموعه خود را در يك برنامه و يكجا به شكلي ساده انجام دهيد و نياز خود به دفاتر حسابداري را به حداقل برسانيد. اين نرم افزارها، كارهاي حسابداري و مالي شما را به صورت ديجيتال انجام ميدهند، اشتباههاي انساني در محاسبات مالي را به حداقل ميرسانند و به فعاليتهاي مالي شما نظم ميبخشند.

به طور دقيقتر بخوايم بگيم اين نرم افزارها مسئول مديريت و پيگيري فروش، مديريت موجودي، مديريت كاركنان، مديريت پرداخت ها و دريافتها و حقوق كاركنان هستن.

مزاياي استفاده از نرم افزار حسابداري

افزايش دقتدر انجام محاسبات

نرم افزار حسابداري ميتواند به افزايش دقت در امور مالي شما با كاهش يا حذف خطاهاي انساني در محاسبه كمك كند. فرايندهاي حسابداري دستي شامل بسياري از محاسبات رياضي با دست است. يك محاسبه نادرست در اوايل فرآيند ميتواند تأثير زيادي بر محاسبات بعدي داشته باشد. از سوي ديگر، كامپيوترها عملا قادر به ايجاد چنين خطايي نيستند.

افزايش سرعت

از مهمترين مزاياي نرم افزارهاي حسابداري اين است كه ميتواند به كارهاي شما سرعت ببخشد. اين نرم افزارها با داشتن قابليت انجام همزمان بسياري از فعاليتهاي حسابداري در كوتاهتر شدن زمان لازم براي انجام امور حسابداري كمك شاياني خواهند نمود.

كاهش هزينه ها

استفاده از يك برنامه حسابداري به هر يك از اعضاي تيم حسابداري اين اجازه را ميدهد كه در زمان كمتري كار بيشتري را انجام دهند. به طور بالقوه به اين معني است كه افراد كمتري براي انجام كار حسابداري مورد استفاده قرار ميگيرند. اين به نوبه خود، ميتواند هزينههاي اداري حسابداري را كاهش دهد.

ارائه انواع گزارشها

با كمك نرم افزارهاي حسابداري ميتوان به سرعت و هر لحظه، به گزارشهاي متنوعي از اطلاعات حسابداري و مالي، روند انجام كارهاي مالي و حسابداري و وضعيت مالي و بسياري گزارشهاي ديگر، دسترسي داشت. گزارشهايي كه در زماني كوتاه، ديد مناسبي از وضعيت مالي شركت در اختيار مديران قرار ميدهد و كار نهادهاي نظارتي را نيز راحتتر ميسازد.

دسترسي شبانه روزي

اكثر نرم افزارهاي حسابداري در فضاي ابري زندگي مي كنند، به اين معني كه از هر جايي كه اتصال اينترنت داريد مي توانيد به آن دسترسي داشته باشيد. اين بدان معناست كه مي توانيد فروش را بررسي كنيد، پرداخت ها را بپذيريد و گزارشات را در هر زمان و هر كجا كه هستيد، اجرا كنيد.

كاهش ماليات

پرداخت مالياتهاي كسب و كار شما ميتواند يك فرايند پيچيده باشد و مستلزم پيگيري تمام معاملات شما باشد. نرم افزار حسابداري كمك ميكند تا اين فرايند را سادهتر انجام دهيد و اطمينان حاصل شود كه تمام جزئيات مالي كسب و كار شما در يك مكان قرار دارد.

مهارت هاي حسابدار

نرم افزار حسابداري فروش

در كسبوكارهايي كه فروش اينترنتي و يا حضوري دارند، نياز اصلي آنها ثبت فاكتورهاي خريد و فروش و امكان پرداخت است. بسته به نياز فروشگاه ميتوان نرم افزار حسابداري را به فروشگاه اينترنتي نيز متصل كرد تا حسابداري فروشگاه و ثبت فاكتورهاي فروش مستقيماً در نرم افزار حسابداري ثبت شود.

نرم افزار حسابداري فروش براي جلوگيري از سواستفاده هاي احتمالي وارائه دقيق گزارشات فروش امروزه جزو نياز هاي اصلي اصناف مختلف مي باشد كه از نرم افزار حسابداري شركتي متمايز است.اسناد فروش و برگشت از فروش مرتبط، دسته بندي و تبديل به سند حسابداري مي گردد، حسابداري فروش مي گويند.

فراموش نكنيد كه نرم افزار حسابداري فروش فقط با فروش در ارتباط بوده و مهمترين واحد در واحدهاي تابعه حسابداري است. به دليل اهميت اين بخش، در اكثر شركت هايي كه داراي خدمات بالاي فروش كالا هستند، واحدي بنام واحد حسابداري فروش مستقر مي شود.

نرم افزار حسابداري ارزي

براي شركتها يا سرمايه گذاراني كه چندين ارز را اداره ميكنند و مدام در حال معاملاتبين المللي هستند، تعامل نرخ ارز و تبديل آنها ميتواند بسيار كار پيچيده و سختي باشد.نرم افزار حسابداري ارزي به منظور رفع مشكل تبادلات چند ارزي توليد شده است به طوري كه شما بدون هيچگونه دشواري ميتوانيد آنها را ثبت و بررسي نماييد.

حساب ارزي ميتواند به طرز بالقوهاي روش فعلي شما در انجام تجارت بين المللي را تغيير دهد. از طريق اين حسابهاي بدون مرز، وجوه يابه دلار آمريكا مبادلهيا با واحد پول معامله نگهداري ميشوند. به منظور تجارت و يا رفع نيازهاي شخصي ميتوانيد از

حساب ارزي استفاده كنيد.

حساب بانكي معمولي شما ميتواند مبادلات ارزي را به دلار آمريكا به منظور مبادلات ارزي انجام دهد. با اين وجود يك حساب ارزي به شما امكان ميدهد وجوه خود را به چندين ارز ارسال و دريافت كنيد. شما با استفاده از اين روش ميتوانيد با يك معامله ساده در هزينههايتان صرفهجويي كنيد.

نرم افزار حسابداري ارزي يكي از محبوب ترين نرم افزار هاي حسابداري صرافي ها است.

نرم افزار حسابداري ارزي

مزاياي نرم افزار حسابداري ارزي

از مزاياي نرم افزار حسابداري ارزي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • امكان معرفي چندين ارز يا سند چند ارزي به صورت نامحدود
  • امكان ثبت اسناد به صورت ارزي و ريالي به طور همزمان در سيستم
  • امكان معرفي ارز پايه به عنوان يكي از كاربردي ترين ويژگي هاي نرم افزار
  • امكان ثبت اسناد ارزي و فاكتور بر اساس آخرين و به روزترين نرخ ارز

مزاياي استفاده از ERPچيست ؟​

۴۳ بازديد

نرم افزار تحليل صورت هاي مالي

فرايندتجزيه و تحليل صورت وضعيتماليشركت براي اهداف تصميم گيري و درك كلي سلامت يك سازمان است.صورتهاي مالي، اطلاعات مالي را ثبت مي كند، كه بايد از طريق تجزيه و تحليلصورتحساب هاي ماليمورد ارزيابي قرار گيرد

تجزيه و تحليل صورت هاي مالي ﯾﮑﯽ از اصليترين بخش هايتحليل بنياديدر ارزﯾﺎﺑﯽ ﺷﺮكت هاست. در ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ شركت ها سعي ميشود وضعيت ﺳﻮدآوري، رﯾﺴﮏ ﻣﺎﻟﯽ،وضعيت توليد و فروش، وﺿﻌﯿﺖ ﺑﺪﻫﯽ و ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺳﻮد ﺷﺮﮐﺖ بهطور كامل بررسي شود.

نرم افزار تحليل صورت هاي مالي يك روش ارزيابي براي تعيين عملكرد گذشته، فعلي و پيش بيني شده از يك شركت است. تكنيك هاي متعددي به عنوان بخشي ازتجزيه و تحليلصورتحساب هاي ماليشامل تجزيه و تحليل افقي و تجزيه و تحليل عمودي مورد استفاده قرار مي گيرند

تجزيه و تحليل افقي

تجزيه و تحليل افقي كه تحليل روند نيز ناميده ميشود، تكنيكي براي ارزيابي مجموعهاي از اطلاعات مالي در طي يك دورهي زماني است؛ به طوري كه تغييرات هر مؤلفه بهصورت جداگانه در بازههاي زماني مشخص نسبت به همان مؤلفه در زمان مبنا بررسي ميشود. اين تغيير ممكن است در قالب مبلغ يا درصد بيان شود.تجزيه و تحليل افقي ﺧﻮد ﺑﻪ دو دﺳﺘﻪ صورت هاي ﻣﺎﻟﯽ مقايسهاي و ﺑﺮرﺳﯽ روﻧﺪ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽشود.

صورت هاي مالي مقايسه اي

در اين روش، صورت هاي ﻣﺎﻟﯽ در دو دوره ﻣﺘﻮاﻟﯽ مقايسه و بررسي ميشوند.تحليل كنندگان مالي تغيير مطلق ارقام صورتهاي مالي و همچنين درصد تغيير از يك سال به سال ديگر را محاسبه ميكنند، بدين ترتيب اطلاعات جامعتري از صورتهاي مالي استخراج مي گردد

بررسي روند

در ايــن بررسي روند اقالم مهم مندرج در صورتهاي مالي با مبنا قرار دادن يك سال به عنوان سال پايه بررسي مي شود.اين تجزيه و تحليل اهميت بيشتري از تحليل صورتهاي مالي مقايسه اي در دو دوره متوالي دارد ، زيرا دوره هاي بيشتر روند ارقام را بهتر منعكس مي كند

نرم افزار تحليل صورت هاي مالي

تجزيه و تحليل عمودي

تجزيه و تحليل عمودي كه همچنين تجزيه و تحليل هماندازه نيز ناميده ميشود، تكنيكي است كه هر قلم از صورتهاي مالي را در قالب درصدي از يك مبلغ مبنا بيان ميكند. معمولا در ترازنامه مبلغ مبنا برابر با كل داراييها و در صورت سود و زيان مبلغ مبنا برابر با كل درآمد فروش است. تجزيه و تحليل عمودي به دو گروه صورت هاي مالي استاندارد و تجزيه و تحليل نسبت هاي مالي تقسيم مي گردد.

صورت هاي مالي استاندارد

در اين نوع تجزيه و تحليل تمام اطالعات مندرج در يك صورت مالي خاص به عنوان درصدي از يك رقم شاخص از همان صورت مالي بيان ميشود براي مثال در صورت سود و زيان تمام اقالم بر حسب درصدي از فروش يا در ترازنامه بعنوان درصدي از جمع دارائيها بيان ميشوند

تجزيه و تحليل نسبت هاي مالي

تجزيه و تحليل نسبت هاي مالي يكي از روش هاي بررسي وضعيت شركت هاست كه به بيان روابط بين اقلام موجود در صورت هاي مالي ميپردازد. در حالت كلي نسبتهاي مالي در چهار دسته نسبت هاي نقدينگي، نسبتهاي اهرمي (بدهي)، نسبتهاي فعاليت (كارايي) و نسبتهاي سودآوري قرار ميگيرند

نسبتهاي نقدينگي

نسبتهاي نقدينگي كلاسي از معيارهاي مالي است كه براي تعيين توانايي شركت در پرداخت تعهدات وبدهيهاي كوتاه مدتش مورداستفاده قرار ميگيرد.اين نسبتها شامل مواردي مانند نسبت جاري، نسبت آني و ميشوند.

نسبتهاي فعاليت

نحوه بهكارگيري اثربخش داراييهاي تحت كنترل شركتها را نشان ميدهد. اين نسبتها مواردي مانند نسبت گردش كل داراييها، نسبت ارزش ويژه به داراييها و.. ميباشند.

نسبتهاي سودآوري

نسبت هاي سودآوريميزان سود حاصل از يك شركت را در قالبهاي مختلف نشان ميدهد. به عبارت ديگر اين نسبتها، توانايي شركت براي توليد درآمد مرتبط با عملكرد و سودسهام، داراييهاي ترازنامه، هزينههاي عملياتي و سهام را اندازهگيري ميكند.

نسبت هاي اهرمي (بدهي)

نسبتهاي اهرميكه به آنها نسبتهاي سرمايهگذاري هم گفته ميشود، منعكسكننده توانايي شركت در انجام تعهدات بلندمدت و ميانمدت خود است وميزان منابع مالي شركت براي تسويه بدهيها و حقوق صاحبان سهام را بررسي ميكند.

تجزيه و تحليل عمودي در نرم افزار تحليل صورت هاي مالي

نرم افزار حسابداري

كسبوكارهاي مختلف از گذشته تاكنون براي محاسبات مالي خود از ابزارهاي متنوعي استفاده كردهاند. تصويب قوانين مالي و مالياتي مختلف در كنار گسترده شدن سطح عمليات كسبوكارها؛ باعث شد تا آنها از ابزارهاي دقيقتر از جمله انواع نرم افزار حسابداري مالي استفاده كنند.نرم افزار حسابداري پديدهاي نوين است كه پاسخگوي نيازهاي حسابداران و مديران است. اعداد و ارقام در نرم افزار حسابداري به صورت ديجيتال ثبت شده و امور جاري و تخصصي حسابداري به شكل سادهتر و پيشرفتهتر انجام ميشود.

رم افزار حسابداري به نرم افزارهايي گفته ميشود كه با استفاده از آنها ميتوان تمام امور جاري و تخصصي حسابداري را به شكلي سادهتر انجام داد. نرم افزارهاي حسابداري با ارائهي كاربري آسان و امكانات تخصصي شما را از حساب و كتابهاي دفتري بينياز كرده و موجب صرفه جويي در وقت و هزينه ميشوند.

نرم افزار حسابداري بستري مناسب براي ثبت ،محاسبه وگزارش گيريامور مالي مورد استفادهقرار ميگيرد.اين گزارش گيري ها باعث محاسبه سود و زيان و رفع شبهات مالي و همچنين در بعضي مواردموجب رفع اختلافات مي شود.درواقع مي توان به نرم افزار حسابداري به ديد يك حسابدار موظف و خيلي دقيق نگاه كرد كه امكان خطاي محاسباتي ديگر وجود ندارد.

يك نرمافزار حسابداري از يك طرف دادههاي خام اطلاعاتي را دريافت ميكند تا روي آنها پردازشهاي مورد نياز را انجام دهد و از طرف ديگر خروجيهاي مورد نياز سازمان و مديران را در قالب گزارشهاي مالي مختلف ارائه ميدهد.

يك نرمافزار مالي بر حسب مفاهيم مختلف حسابداري به ماژولهاي مختلفي از جمله حقوق و دستمزد، حسابهاي دريافتني، حسابهاي پرداختي و ساير ماژولهاي ديگرتقسيمبنديميشود كه هر كدام وظيفهي خود را انجام ميدهند.

مزاياي استفاده از نرم افزار حسابداري

  • كاهش ماليات
  • خودكار سازي وظايف
  • كاهش هزينه هاي مختلف
  • كاهش خطاهاي حسابداران
  • ارائه گزارش ها بصورت خودكار
  • افزايش سرعت فعاليتهاي حسابداري
  • سرعت دسترسي به دادهها و گزارشات
  • انجام امور مالي بصورت اتوماتيك و خودكار
  • جلوگيري از بروز خطا در محاسبات و بالا بردن دقت

نرم افزار حسابداري

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

داراييهاي ثابت را ميتوان يكي از نقاط و كانونهاي حساس تمركز سرمايهگذاريهاي سازمانها و موسسات دانست. اين داراييها، اقلامي مشهود با عمري طولاني مي باشند كه در جريان عمليات موسسه مورد استفاده قرار مي گيرند.

اموال و داراييهاي ثابت از فاكتورهاي بسيار مهم در تراز داراييهاي شركتها و سازمانهاي دولتي و خصوصي محسوب ميشوند. اطلاعات دقيق اموال و داراييهاي ثابت، محاسبه استهلاك، مخارج سرمايهاي و مواردي از اين دست ميبايست هميشه با دقت خاصي تحت نظر باشند تا اختلالي در تراز دارايي و ارزش شركتها و سازمانها ايجاد نشود.

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت با هدف مديريت عملياتيو ثبت مربوط بهاموال و داراييها طراحي شده، اين نرم افزار اطلاعات دقيقي از مشخصات فيزيكيدارايي هايموجود در سازمان، با مشخص نمودن محل استقرار، استفادهكنندگان دارايي، رواديد مرتبط با دارايي از مرحله خريد تا كنارگذاري و اسقاطو همچنين گزارشات استاندارد در قالب نظام نوين اموال در اختيار كاربران قرار ميدهد.

توانايي رديابي موثر و مديريت اموال و دارايي ثابت براي هر سازمان، صرفنظر از اندازه يا صنعتي كه در آن فعاليت ميكند، ضروري است؛
چراكه هر شركتي كه دارايي ثابتي مانند اموال اداري، ماشينآلات و تجهيزات را در اختيار دارد، بايد اطمينان حاصل كند كه هر يك از اين داراييها به درستي عمل ميكنند و درزمان صحيحدر اختيارفرد صحيحو درمحل صحيحيقرار دارند.

نرم افزار اموال و دارايي ثابتتمامي عمليات را از زمان شناخت اوليه دارايي تا لحظه قطع شناخت دارايي به طور كامل پوشش ميدهد.استفاده از نرم افزار اموال و دارايي ثابت اطمينان از بهبودي فرآيندها در زمينه كنترل بر اموال موجود در سازمان مي باشد.

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

نرم افزار اتوماسيون اداري

نقش نرم افزارها در دنياي امروز غيرقابل انكار است. نرم افزارهاي حسابداري و اداري در اين زمينه از پيشرفتهاي بسيار زيادي برخوردار بودهاند.

نرم ا فزاراتوماسيون اداري يك سيستم اطلاعاتي مبتني بر كامپيوتر است كه وظيفه جمعآوري، ذخيره و توزيع مستندات، پيامهاي الكترونيك و ساير فرمهاي ارتباطات اداري را بين افراد، گروههاي كاري و سازمانها بر عهده دارد. بخشهايي از اين سيستمها عموما شامل نرمافزارهاي پردازش كلمه، تصوير برداري مستندات، تقويم و غيره است.

نرم افزارهاي اتوماسيون اداري به اتوماسيون فرايندهاي اداري و ارتباطات درون و برون سازماني و در صورت نياز سازمان به مديريت فرايند هاي سازمان به اتوماتيك كردن ميپردازند.
يكي از زير سيستم هاي مهم در بهترين نرم افزار هاي اتوماسيون اداري ، مديريت فرايند هاي كسب و كار يا به اختصار BPMS مي باشد كه داراي اهميت بالايي براي سازمان هايي ست كه روال هاي مختلف و پر استفاده اي را در بين كاركنان خود دارند و اين روال ها نيازمند مديريت و شبيه سازي در اتوماسيون اداري مي باشد.

يك سيستم اتوماسيون اداري از بخشها و ماژولهاي مختلفي تشكيل شده است.امروزه سيستمهاي اتوماسيون اداري تكامل يافتهاند و طيف وسيعي از فعاليتهاي سازماني و برون سازماني را پوشش ميدهند و به همين دليل شامل ماژولهاي متنوعي است كه هر كدام بخشهايي از فرايندها يا فعاليتهاي يك سازمان را در برمي گيرند. نرم افزار اتوماسيون اداري بخشي از نرم افزارهاي اداري و كاربردي است كه به اتوماسيون كار ها و حذف بسياري از دخالت هاي انسان در ميان فرايندهاي يك سازمان مي پردازد.

با تكاملي كه از طريق نصب نرم افزار هاي اتوماسيون اداري بر روي تبادل اطلاعات يك سازمان اتفاق مي افتد ، تصميم گيري ها و روال ها بسيار سودمند تر انجام مي گيرند و باعث رسيدن سود بيشتر به مديران سازمان ها خواهند شد.

نرم افزار اتوماسيون اداري

نرم افزار حقوق و دستمزد

در تمامي شركت ها فروشگاه ها وقت گير ترين و حساس ترين كار محاسبه ي دقيق حقوق كرمندان مي باشد.اگر بتوانيم تمام حقوق و مزاياي مربوط به پرسنل با نرم افزاري دقيق حرفه اي محاسبه و ثبت نماييم همه با يك فرايند مشخص و دقيق محاسبه و پرداخت ميشود بعداز آن ميتوانيم گزارش بهتري دريافت نماييم و براي سازمانهايي از قبيل دارايي و بيمه ارسال نماييم.

با كمك گرفتن از اين نرم افزار ميتوانيد علاوه بر صرفهجويي در زمينه ي وقت، در مصرف كاغذ و هزينههاي مرتبط نيز بكاهيد. از آنجايي كه خطاهاي انساني در كارها به دور از انتظار نيست، در صورتي كه در كار خود از نرم افزار حقوق و دستمزد استفاده نماييد، ميتوانيد اين خطاها را تا حد بسيار زيادي كاهش دهيد.

يك نرم افزارحقوق و دستمزد، نرم افزاري است كه تمامي وظايف پرداخت كاركنان و بايگاني ماليات كاركنان را به انجام ميرساند.اين وظايف ميتواند شامل نگه داشتن ساعات كاري، محاسبه حق الزحمه، ماليات و كسري ها، چاپ و رساندن چك ها و پرداخت ماليات كاركنان به دولت باشد.

مزاياي نرم افزار حقوق و دستمزد چيست؟

از مزاياي نرم افزار حقوق و دستمزد مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:​

  • شفاف بودن آيتم هايي كه از حقوق كسر ميگردد.
  • شفاف بودن الگو هاي محاسباتي ارقام و پرداختي ها .
  • كمك به يكپارچگي هر چه بيشتر مجموعه توسط اين نرم افزار
  • استخراج گزارشات برونسازماني مانند: گزارشات حسابرسي، ماليات و بيمه
  • ذخيره كردن تمامياطلاعات سنواتي پرسنل و بايگاني الكترونيكي اطلاعات
  • حفظ امنيت اطلاعات مربوط به افراد و حقوق آن ها توسط نرم افزار حقوق و دستمزد
  • روند افزايش رضايتمندي كارمندان را به وجود مي آورد و همچنين تعامل را با سازمان هاي مرتبط
  • استخراج گزارشات پشت سر هم در خصوص ميزان بهره گيري و كاركرد تمام كاركنانسازمان با شاخص هاي مختلف
  • جمعآوري كردن همه اطلاعات كاركرد پرسنل؛ مانند: ساعات كاركرد عادي، اضافهكاريها، ساعت كاريهاي موردي، مأموريت و كسر حضور.

نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزارهاي برنامه ريزي سازماني

ز اوايل دهه ۱۹۹۰ ميلادي، ظهور نرمافزارهاي يكپارچهاي تحت عنوان ERP با هدف قراردادن سازمانهاي بزرگ، توسعه بسيار زيادي پيدا كردند. اين نرمافزارهاي بسيار قدرتمند، پيچيده و گرانقيمت، سيستمهاي از پيش طراحي شدهاي هستند كه پس از اندك تغييراتي در آنها توسط مشاوران پيادهساز و مشاوران تحليل فرايندهاي سازماني، پيادهسازي و اجرا ميشوند.

نرم افزار ERP نرم افزار برنامه ريزي منابع سازماني ، يكسيستم نرم افزاريماژولار است كه با هدف يكپارچهسازي فرايندهاي اصلي كسبوكارها در يك سيستم واحد، طراحي شده است.

ERP به صورت يك بسته نرم افزاري تجاري عرضه ميشود كه هدف آن يكپارچه سازي اطلاعات و برقراري جريان اطلاعات بين تمامي بخشهاي سازمان از جمله مالي، حسابداري، منابع انساني، زنجيره عرضه و مديريت مشتريان است.

در گذشته، كسب و كارها داراي نوعي فرايند حسابداري، مالي يا منابع انساني بودند ولي سيستم هاي نرم افزاري آنها اغلب بهصورت جداگانه كار ميكردند و با يكديگر در ارتباط نبودند. آنچه كه نرم افزار ERP مدرن را متفاوت ميكند، اين است كه همه اين فرآيندهاي مختلف را براي همكاري و ايجاد يك سيستم سيال گرد هم آورده است.

مزاياي استفاده از ERPچيست ؟​

  • كاهش هزينه هاي سازمان
  • افزايش رضايت مشتريان
  • بهبود ارتباطات در سازمان
  • بهبود ارتباط با مشتريان
  • بهبود امكان سفارشي سازي محصولات
  • سرعت بخشيدن به انجام فرايندهاي سازمان
  • بهبود پيگيري سفارشات از زمان درخواست تا زمان تحويل محصول

نرم افزارهاي برنامه ريزي سازماني

نرم افزار حسابداري انبار

هر كسب وكاري با توجه به نوع فعاليت و محصول يا خدماتي كه ارائه مي دهد مي تواند به فضايي با عنوان انبار جهت نگهداري برخيكالا و محصولات نياز داشته باشد. كالاها و محصولات فيزيكي بخش مهمي از دارايي هاي يك شركت به حساب مي آيند كه از طريق كنترل صحيح موجودي و ارزش واقعي آنها مي توان سود حاصل از انجام فعاليت هاي شركت را به روشي دقيق تر مديريت نمود

به بيان ساده، مفهوم حسابداري انبار عبارت است از تعيين دقيق موجودي انبار براي انجام عمل انبار گرداني. در واقع با استفاده از نرم افزار حسابداري انبار ميتوان عمل انبارگرداني را كه در دورههاي ۳ ماهه، ۶ ماهه يا حتي ۱ ساله انجام ميشود، به شكل راحتتري انجام داد. دورههاي انبار گرداني ميتوانند برحسب نيازهاي شركت متغير باشند.

انبارگرداني همان فرايند كنترل فيزيكي انبار و شمارش كالاهاي موجود در انبار و مطابقت دادن آن بادفاتر حسابدارياست.

كاربرد حسابداري انبار چيست

  • نگهداري، توزيع دقيق و سريع مواد و كالا
  • كنترل موجودي انبار و جلوگيري از صرف هزينه بيش از اندازه و هدر دادن سرمايه
  • جلوگيري از زيان گسترده واحدهاي اقتصادي با كنترل موجودي انبار و جلوگيري از موجودي اضافي

مزاياي حسابداري انبار

  • كنترل ميزان موجودي در انبار از نظر قيمت بسهولت صورت مي گيرد.
  • دريافت و حفاظت و در دسترس قراردادن كالا،مواد و وسايل مورد نظر بسهولت وسرعت انجام مي شود.
  • صدور قبض انبار (رسيد جنس به انبار) موجبات تسهيل پرداخت مبلغ كالا به فروشنده وعمليات حسابداري ميگردد.
  • با استفاده صحيح از سيستم انبارداري، ميزان موجودي كالا در انبار وميزان مصرف آن در هر واحد كالا كه پايه و اساس حسابداري صنعتي مي باشد، محاسبه مي گردد.
  • چون ميزان موجوديها معمولا به قيمت تمام شده در انبار نگهداري مي شود، لذا در صورت خسارت ناشي از آتش سوزي وتعيين ساير ضايعات وخسارت وارد شده محاسبه مي شود.

نرم افزار حسابداري انبار