آرشیو بهمن ماه 1399

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

نكاتي در خصوص سيستم مديريت زنجيره تامين

۵۱ بازديد

مديريت سازمان يكي از دشوارترين كارها است و يك مدير حرفه اي براي اينكه بتواند به بهترين شكل ممكن امورات سازمان را كنترل كند به نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت نياز خواهد داشت. اين نرم افزار قابليت ثبت كليه دارايي هاي شركت را دارد و مي توانيد از ريز تا درشت دارايي هاي شركت خود را به آن تعريف كنيد. هر شركت بزرگ و كوچكي مي تواند نياز هاي خود را با اين نرم افزار برآورده سازد و چنانچه به دنبال حسابداري و نگهداري اموال خود هستيد مي توانيد از نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت استفاده كنيد. البته ثبت استهلاك اموال اصلي ترين مباحث براي يك شركت است و ميزان هزينه هاي استهلاك تاثير مستقيم بر هزينه هاي شركت خواهد گذاشت. اين مهم به دليل تعدد اموال و همچنين قوانين مختلف استهلاك، كار دشواري خواهد بود اما نرم افزار دارايي هاي ثابت كليه امورات را برايتان ساده تر خواهد كرد و تنها كافي است اطلاعات كامل را به آن وارد كنيد. در ادامه توضيحات كامل تري از اين قبيل ارائه نموده ايم:

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت يكي از نيازهاي هر مجموعه اي است . در حالت كلي داشتن اين نرم افزار باعث سهولت در امورات مديريتي شده و مي تواند به عملكرد سازمان دقت بخشد. امكان هيچگونه اختلاف مالي در صورت استفاده از اين نرم افزار وجود نخواهد داشت. البته نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت صرفا جهت محاسبه دارايي ها و استهلاك آنها نيست و كليه اطلاعات: فروش، استهلاك قبل از موعد و تعميرات اموال نيز در آن ثبت مي شود. نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت كليه امورات و عمليات مربوط به اموال از زمان خريد تا فروش را مديريت كرده و اطلاعات كاملي را در رابطه با آن ارائه خواهد كرد. كنترل اموال شعبه هاي ديگر كه در نقاط مختلف پراكنده شده اند از جمله معضلات شركت هاي بزرگ به شمار مي روند و سيستم اموال و دارايي هاي ثابت كليه اموال آنها را نيز كنترل خواهد كرد.

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

سيستم مديريت زنجيره تامين

سيستم مديريت زنجيره تامين به عملكرد سازمان بهبود خواهد بخشيد و مديران شركت با استفاده از اين نرم افزار مي توانند راه رسيدن به موفقيت را هموارتر سازند. تصور كنيد كه شما با كليه نيازهاي مشتريان خود آشنا باشيد، در اين صورت حتما كليه توليدات شركت را بر مبناي تقاضا پايه ريزي خواهيد كرد. مديران ابتدا بايد مشخص كنند كه از چه معيارهايي براي مديريت تامين شركت استفاده مي كنند تا كليه برنامه ريزي ها بر پايه آن انجام شود. در حال حاظر كه فضاي رقابت در تمامي عرصه ها تنگ تر شده است شركت هاي توليدي مختلف در تلاش اند كه با ارائه محصولات متناسب با نياز مشتري، از رقيبان خود پيشي بگيرند. امروزه شركت ها به تنهايي توانايي رقابت با يكديگر را ندارند و نرم افزار هاي مختلف به كمك آنها آمده تا مديريتي ساده تر داشته و به عملكرد سازمان بهبود بخشند. سيستم مديريت تامين باعث شده كه مشتريان نيز بتوانند در مدت زمان كوتاه تري بهترين عملكرد را داشته و در نتيجه از سازمان رضايت داشته باشند.

برخي از نرم افزارهاي پوياسافت كه حتما بايد با آنها آشنا شويد: نرم افزار حقوق و دستمزد، نرم افزار وصول مطالبات، نرم افزار صورت هاي مالي

در دنياي امروزي سازماني موفق تر است كه خدمات پشتيباني قوي تري ارائه كند. در هر زمينه اي سازمان هاي متعددي فعاليت مي كنند پس بايد به فكر كارهايي باشيد تا رضايت مشتريان را به خود جلب كنيد. خدمات پشتيباني بايد انعطاف پذير بوده و كليه نيازهاي مراجعين را برطرف سازد. عودت دادن محصولات خريداري شده نيز تحت نظارت اين كارشناسان خواهد بود. در صورتي كه جنس تحويل داده شده به مشتري معيوب، اضافي يا كم و كاست داشته باشد بابد به شركت بازگردانده شود. محصول برگشت داده شده بايد در انبار مورد بررسي قرار گيرد.

پشتيباني زنجيره تامين

اهميت زنجيره تامين

زنجيره تامين از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. امروزه زنجيره تامين به منزله نقطه اتصال شركت ها به يكديگر شناخته مي شود و به كسب و كار توليد كنندگان رونق بيشتري بخشيده است. توليدكنندگلني كه زنجيره تامين دقيق و به موقعي دارند خواهند توانست با نيازهاي جامعه هدف به خوبي آشنايي داشته و به دنبال توليد محصولات مورد نياز آنها باشند. سيستم مديريت زنجيره تامين به كليه اين امورات سرعت بخشيده و مديريت را براي مسئولين شركت سهولت خواهد بخشيد و به همين دليل از استقبال بسياري مواجه شد.

سيستم خريد و تداركات

در سازمان هايي كه خريد اجناس و وسايل مطابق با نيازهاي آن صورت ميگيرد و هر يك از اجناس بايد مشخصات خاص خود را داشته باشند سيستم خريد و تداركات به كمك شما خواهد آمد. در حالت كلي سيستم خريد و تداركات ارتباط مستقيم با كليه نرم افزارهاي : انبارداري، سيستم هاي حسابداري و اموال و دارايي هاي ثابت دارد و به همين دليل مي تواند به صورت همه جانبه كليه امورات مربوط به خريد را مديريت كند. به دليل ارتباطي كه سيستم خريد و تداركات با ساير سيستم ها دارد كليه فرآيندهاي شركت مطلوب تر به انجام خواهند رسيد. نرم افزار خريد و تداركات با كليه اقلام مورد نياز سازمان آشنايي داشته و به دليل اطلاع از موجودي انبار، تمهيدات لازم را براي خريد محصول به صورت مستقيم به انجام خواهد رساند. سيستم خريد و تداركات داخلي باعث ايجاد ارتباط بين شركت با تامين كنندگان و ارائه دهندگان خدمات و كالا خواهد شد. اين سيستم فرآيند خريد كالا و تحويل آن به دست تامين كنندگان را از همان ابتدا مديريت خواهد كرد و مي توانيد در وقت نيز صرفه جويي داشته باشيد.

ساير نرم افزارهاي شركت پوياسافت: نرم افزار حسابداري فروش، نرم افزار مديريت منابع انساني، نرم افزار مديريت منابع توليد

سيستم خريد و تداركات

ويژگي هاي سيستم خريد و تداركات

مهمترين ويژگي هاي سيستم خريد و تداركات از قرار زير خواهند بود:

  • امكان صدور اختصاصي خريد بر اساس نوع كالاي مورد نياز انبار
  • امكان صدور اختصاصي خريد بر اساس نوع مواد اوليه مصرفي براي واحد توليد
  • در هنگام ثبت درخواست خريد مي توانيد نوع روش خريد از نظر: مستقيم، مناقصه، كميسيون و استعلام را مشخص كنيد.
  • امكان چاپ فرم و گزارش ها بر اساس فونت مورد نظر
  • امكان تعريف كردن تيم هاي مختلف براي خريد از نظر: داخلي، خارجي، پيمانكاري و...
  • ثبت فاكتور خريد و يا فاكتور برگشت از خريد
  • امكان مديريت و پيگيري كليه مراحل مربوط به خريد و درخواست ها
  • امكان ارزيابي و رتبه بندي تامين كنندگان
  • قابليت مشخص كردن دسترسي ها بر حسب نوع و سطح كاربر
  • اختصاص دادان تعداد نامحدود چاپ گزارش براي هريك از گزارشات

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت چه مزايايي دارد؟

۴۳ بازديد

صاحب هر شركت و موسسه اي طبيعتا تلاش دارد كه در مدت زمان كوتاهي نام شركت خود را در ميان بهترين ها به ثبت برساند و شرايط كنوني تحريم ها و... اين مسير را پرمشكل كرده اند. براي اينكه بتوان سازماني موفق داشت بايد از هدر رفت ها جلوگيري كرده و كليه امورات را به صورت بهينه انجام داد. سيستم خريد و تداركات يكي از نيازهاي هر سازمان است و با اين سيستم مي توانيد به راحتي امورات مربوط به خريد و تداركات را به انجام برسانيد. خريد و تداركات در هر يك از سازمان ها نقش اساسي در كيفيت خدمات ارائه شده خواهد داشت و به همين دليل استفاده كردن از اين نرم افزار هم سوددهي شركت را افزايش داده و هم مي تواند شما را براي رسيدن به قله هاي موفقيت ياري رساند. سيستم خريد و تداركات برنامه هاي متعددي دارد و هر يك از اين برنامه ها ويژگي هاي منحصر به فرد خود را داشته و مي توانيد بهترين مورد را براي سازمان خود انتخاب كنيد. در ادامه توضيحات كامل تري از اين قبيل ارائه نموده ايم:

سيستم خريد و تداركات

در سازمان هايي كه خريد اجناس و وسايل مطابق با نيازهاي آن صورت ميگيرد و هر يك از اجناس بايد مشخصات خاص خود را داشته باشند سيستم خريد و تداركات به كمك شما خواهد آمد. در حالت كلي سيستم خريد و تداركات ارتباط مستقيم با كليه نرم افزارهاي : انبارداري، سيستم هاي حسابداري و اموال و دارايي هاي ثابت دارد و به همين دليل مي تواند به صورت همه جانبه كليه امورات مربوط به خريد را مديريت كند. به دليل ارتباطي كه سيستم خريد و تداركات با ساير سيستم ها دارد كليه فرآيندهاي شركت مطلوب تر به انجام خواهند رسيد. نرم افزار خريد و تداركات با كليه اقلام مورد نياز سازمان آشنايي داشته و به دليل اطلاع از موجودي انبار، تمهيدات لازم را براي خريد محصول به صورت مستقيم به انجام خواهد رساند. سيستم خريد و تداركات داخلي باعث ايجاد ارتباط بين شركت با تامين كنندگان و ارائه دهندگان خدمات و كالا خواهد شد. اين سيستم فرآيند خريد كالا و تحويل آن به دست تامين كنندگان را از همان ابتدا مديريت خواهد كرد و مي توانيد در وقت نيز صرفه جويي داشته باشيد.

سيستم خريد و تداركات

امكانات سيستم خريد و تداركات

در اين بخش مي خواهيم امكانات و ابزارهاي سيستم خريد و تداركات را مورد بررسي قرار دهيم. در ادامه به بررسي امكانات اين نرم افزار پرداخته ايم:

  • با توجه به نوع كالاي مورد نياز خود مي توانيد درخواست خريد ثبت كنيد.
  • تجميع خدمات و درخواست هاي خريد كالا
  • اين نرم افزار مي تواند كليه سفارش هايي كه در راه است را نيز محاسبه كرده و به اطلاعتان برساند.

برخي از نرم افزارهاي شركت طرح انديشان كه دعوت مي كنيم از آنها استفاده نماييد: نرم افزار حسابداري مالي، نرم افزار مديريت انبار، نرم افزار خزانه داري

سيستم مديريت زنجيره تامين

سيستم مديريت زنجيره تامين به عملكرد سازمان بهبود خواهد بخشيد و مديران شركت با استفاده از اين نرم افزار مي توانند راه رسيدن به موفقيت را هموارتر سازند. تصور كنيد كه شما با كليه نيازهاي مشتريان خود آشنا باشيد، در اين صورت حتما كليه توليدات شركت را بر مبناي تقاضا پايه ريزي خواهيد كرد. مديران ابتدا بايد مشخص كنند كه از چه معيارهايي براي مديريت تامين شركت استفاده مي كنند تا كليه برنامه ريزي ها بر پايه آن انجام شود. در حال حاظر كه فضاي رقابت در تمامي عرصه ها تنگ تر شده است شركت هاي توليدي مختلف در تلاش اند كه با ارائه محصولات متناسب با نياز مشتري، از رقيبان خود پيشي بگيرند. امروزه شركت ها به تنهايي توانايي رقابت با يكديگر را ندارند و نرم افزار هاي مختلف به كمك آنها آمده تا مديريتي ساده تر داشته و به عملكرد سازمان بهبود بخشند. سيستم مديريت تامين باعث شده كه مشتريان نيز بتوانند در مدت زمان كوتاه تري بهترين عملكرد را داشته و در نتيجه از سازمان رضايت داشته باشند.

سيستم مديريت زنجيره تامين

كمك سيستم مديريت زنجيره تامين به يافتن منابع مناسب

منظور از يافتن منابع مناسب همان انتخاب تامين كنندگان شركت است. منظور از اين امر همان تامين كنندگاني هستند كه براي تهيه خدمات و كالا مورد نياز براي توليد محصول مورد نياز شركت فعاليت مي كنند. پس از اينكه با تامين كننده قرارداد امضا شد مديران مي توانند از راه هاي مختلفي به كار آنها نظارت داشته باشند و سيستم مديريت زنجيره تامين مي تواند نظارت بر كار تامين كنندگان را ساده تر كند.

بخش هاي نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت داراي ويژگي هاي منحصر به فردي است كه آن را با تمامي برنامه ها متمايز ساخته است. از جمله مهمترين ويژگي هاي آن مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • دارايي ها: در اين بخش از نرم افزار اطلاعات كلي در رابطه با دارايي ها، محل دارايي، ميزان استهلاك و... به ثبت مي رسد.
  • اطلاعات پايه اموال: اين اطلاعات مربوط به قوانين استهلاك و حد پايين ميزان ارزش دارايي ها است و بايد كليه اين اطلاعات را تكميل نماييد.
  • برچسب اموال: امكان ايجاد برچسب براي كليه دارايي ها اداره يا سازمان وجود دارد و مي توانيد با استفاده از اين برچسب ها، اجناس خود را مشخص كنيد.
  • فهرست اموال: همانطور كه از نام آن پيداست، در اين بخش فهرست جامعي از تمامي اموال و دارايي هاي شركت را در اختيار خواهيد داشت و مي توانيد در كوتاه ترين زمان، اسناد و دارايي ها را بررسي كنيد.
  • گزارش اموال: ارائه گزارش توسط نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت از جمله اصلي ترين ويژگي هاي آن است. در اين بخش مي توانيد گزارش كلي از: استهلاك، دارايي ها، هزينه ها، اموال خريداري شده، اموال فروش رفته و... را مشاهده كنيد.

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

مزايا نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

استفاده كردن از نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت در حالت كلي باعث بهبود عملكرد سازمان خواهد شد. اما استفاده كردن از اين برنامه مزيت هاي ديگري نيز دارد كه از جمله مهمترين آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • سرعت عمل بالا يكي از اصلي ترين مزيت هاي نرم افزار است و بدون هيچگونه وقفه اي اطلاعات را در اختيارتان قرار مي دهد.
  • بخش هاي تفكيك شده باعث مي شوند كه در هر زماني به بخش مورد نظر خود مراجعه كنيد.
  • ثبت كامل و كنترل اموال سازمان
  • گروه بندي كليه دارايي ها و طبقه بندي گزارشات اموال
  • اين نرم افزار از ماده ۱۴۹ كه مربوط به قوانين استهلاك است پيروي كرده و طبق آن عمل مي كند.
  • رعايت كردن و ثبت كليه امورات مربوط به دارايي هاي شركت اعم از: تعميرات اساسي، فروش، ارزيابي مجدد و...