آرشیو دی ماه 1399

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

آشنايي با نرم افزار مديريت منابع توليد

۴۷ بازديد

نرم افزارهاي كه در مديريت شركت هاي استارت آپ به آن نياز داريد

در دهه اخير و با پيشرفت تكنولوژي شركت هاي بسياري با نام استارت آپ ايجاد شده اند. شايد نام استارت آپ را شنيده باشيد ولي تعريف دقيقي از آن را ندانيد. استارت آپ به كسب و كاري گفته مي شود كه با يك ايده خلاقانه جهت ارائه راه حلي براي رفع نياز ايجاد شده اند. از ويژگي هاي استارت آپ ها اين است كه برمبناي تكنولوژي بنا شده اند و مهم ترين علت رشد و پيشرفت اين شركت ها همين هستند.

يك مثال ساده و ملموس براي معرفي و آشنايي با شركت هاي استارت آپي تاكسي هاي اينترنتي است كه از آن استفاده مي كنيم. حمايت مالي نيازي براي شركت هاي استارت آپي است تا بتوانند پيشرفت كنند. با تمام اين ها بايد بدانيد در اين پروژه ها احتمال شكست و ريسك بسيار بالا است و هيچ قطعيتي وجود ندارد.

مشخص است كه هر كسب و كاري و شغلي اگر به درستي مديريت شود، احتمال موفقيت در آن بيشتر خواهد بود. در جهان امروز با گسترش و پيشرفت تكنولوژي كارها بسيار آسان شده است بنابراين ميتوان با استفاده از تكنولوژي نحوه مديريت كارها را بهتر كرد. به طور حتم هر شركتي و به خصوص استارت آپ ها در صورتي كه به خوبي هدايت نشوند، احتمال شكست آن ها زياد است. از اين رو در اين مقاله به شما را با نرم افزارهايي كه مديريت شركت هاي استارت آپي را آسان تر مي كند آشنا خواهيم كرد.

نرم افزارهاي مديريت استارت آپ

نرم افزار حسابداري و كاربرد آن ها در آسان سازي مديريت شركت هاي استارت آپي

قطعاً يكي از نيازهاي هر شركت هر چند كوچك نرم افزار حسابداري است. كسب سود و منفعت بي شك مهم ترين و اصلي ترين هدف شركت ها است. به همين دليل بايد اطلاعات دقيق و درستي را در مباحث مالي و ورود و خروج پول داشته باشد. مطمئناً يك اشتباه و سهل انگاري در حساب و كتاب هاي حسابداري مي تواند موجب ورشكستي آن شركت شود. استارت آپ ها به دليل شرليط حساس و خاصي كه دارند، داراي قوانين مالي متفاوت و محافظ كار تري هستند. به همين علت وجود نرم افزار هاي حسابداري مديريت پول و اطلاع از دخل و خرج بسيار ضروري است.

ريسك و حساسيت در شركت هاي استارت آپي بسيار زياد است. شركت هاي استارت آپي بايد به مديريت حساب هاي مالي خود توجه ويژه ايي داشته باشند تا زماني كه به رشد و موقعيت مناسبي برسند و حمايت مالي جذب كنند. نگه داري مرتب و منظم اسناد و مدارك مالي و در دسترس بودن در مواقع ضروري يكي از مباحث مهم در مديريت مالي است. تصميمات جديد شركت هاي استارت آپي به همين صورت هاي مالي ذخيره شده بستگي دارد. شما مي توانيد با استفاده از نرم افزارهاي حسابداري صورت هاي مالي را تهيه و نگه داري كنيد و در مواقع لزوم استفاده كنيد.

نرم افزار مديريت منابع توليد يكي از نرم افزارهاي مناسب در مديريت شركت هاي استارت آپي است.

دليل اهميت نرم افزارهاي مديريت پروژه براي شركت هاي چيست؟

به برسي و آناليز يك پروژه در زمان و مكان مشخص براي اين كه به صورت درست و اصولي انجام شود مديريت پروژه گفته مي شود. اين كار بايد با منابع مالي موجود انجام شود. همانطور كه گفته شد مديريت پروژه اصلا كار راحتي و ساده ايي نيست و در بعضي از شركت ها نياز به يك گروه مجزا دارد. مشخص است كه اگر اين شركت ها بخواهند كه خود را به مردم معرفي كنند و مطرح بشوند، نياز به انجام پروژه هاي فراواني دارند. كار اين شركت ها حساسيت بيشتري دارد زيرا ريسك كار براي آن ها بيشتر است. از سمت ديگر اين شركت ها در ابتداي شروع كار به اندازه اي كه درآمد ندارند بايد هزينه هاي گزاف و زيادي انجام دهند. انجام يك پروژه هميشه كار راحتي نيست. به همين دليل مديريت پروژه با برنامه ريزي و ارائه بهترين راه حل ها به داد شركت هاي استارت آپي خواهد رسيد. براي انجام يك پروژه سه عامل بسيار مهم است: 1-زمان 2-هزينه 3-كيفيت

شما ميتوانيد پروژه هاي خود را در كوتاه ترين زمان و با اندك ترين هزينه با نرم افزارهاي مديريت به انجام برسانيد و در آخر رضايت خود را از نتيجه و كيفيت كار ببينيد.

شما مي توانيد در انجام پروژه هاي خود از نرم افزار وصول و مطالبات و يا نرم افزار مغايرات بانكي استفاده نماييد.

نرم افزارهايي كه در كنترل و نظارت كارمندان كمكتان خواهد كرد

شركت استارت آپي هر لحظه بايد به دنبال فرصت هاي رشد باشد و از آن ها به خوبي استفاده كند. در اين بين وقتي براي وقت تلف كردن وجود ندارد و اشتباه در اين كار شرايط را سخت مي كند. از مزيت هاي اين نرم افزارها اين است كه به مديران كمك مي كند از راه دور بر روي كارمندان خود نظارت داشته باشند. اين نرم افزار كارهاي مختلفي مانند حضور و غياب كارمندان، نظارت بر كار مفيد آن ها و ... را انجام مي دهد.

در اين زمينه شما مي توانيد از نرم افزار مديريت منابع انساني بهره ببريد.

نرم افزار كنترل كارمندان

نرم افزارهاي كه در موسسات حسابداري كاربرد دارند

نرم افزارهاي كاربردي حسابداري، براي موسسات حسابداري و مالي اهميت فراواني دارند. نرم افزارهاي كاربردي حسابداري كمك مي كنند تا اين موسسه ها همواره با چالش هايي در رابطه با ثبت هزينه و جزييات اطلاعات مالي، شامل هزينه هاي خروجي، هزينه هاي ورودي و سنجش سود و زيان روبرو نشوند و اطلاعات مالي به دقيق ترين شكل ثبت بشوند.

اين موضوع براي همه موسسات و كسب و كارها قابل لمس و صادق است. همه موسسات نياز به يك سيستم يكپارچه و دقيق براي ذخيره اطلاعات مالي و محاسبه ترازنامه و صورت هاي مالي دارند از موسسات كوچك با هزينه هاي محدود گرفته تا هولدينگ ها و شركت هاي بزرگ. با توجه به اهميت بالاي محاسبات مالي و جزييات هزينه ها در موسسات حسابداري و مالي، بايد بهترين نرم افزار را براي ثبت اين اطلاعات انتخاب كرد.

يكي از نرم افزارهاي كارآمد در اين زمينه نرم افزار مديريت منابع مالي است.

قيمت نرم افزارهاي حسابداري

نرم افزارهاي كاربردي حسابداري امكانات مختلفي دارند كه سبب مي شود قيمت هاي متفاوتي با هم داشته باشند. بايد اين نكته را بدانيد كه لزوماً گران ترين نرم افزار بهترين آن ها نيست. انتخاب اين كه كدام نرم افزار براي كسب و كارهاي مختلف و انواع شركت مناسب است به حجم هزينه ها و اطلاعات مالي اي كه موسسه بايد ثبت و محاسبه كند بستگي دارد.

كاركردهاي نرم افزارهاي حسابداري

كاري كه نرم افزارهاي حسابداري مي كنند اين است كه مي تواند به شيوه اي كاملا منظم و كارآمد اطلاعات مالي و هزينه هاي مختلف را سازماندهي و طبقه بندي كند تا مديريت مالي و حسابدار بخش هاي مختلف شركت به بهترين شكل انجام شود. در اين نرم افزارها مي توان محاسبه كرد كه ميزان دريافت ها و پرداخت ها، حقوق كارمندان و پرسنل، ميزان سود هر بخش از موسسه و سود كلي و... چقدر است؛ بنابراين با استفاده از اين نرم افزارها مي توان ارزيابي دقيقي از وضعيت مالي شركت داشت.

نرم افزارهاي كاربردي در حسابداري

ويژگي هاي نرم افزارهاي كاربردي حسابداري

انواع مختلفي از نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي وجود دارند كه توانسته اند با امكانات كاربردي خود، به نيازهاي آن ها به راحتي پاسخ بدهند. اما اين ويژگي ها و خصوصيات منحصربه فرد يك نرم افزار است كه آن را تبديل به كاربردي ترين و با ارزش ترين نرم افزار براي استفاده موسسه هاي مالي مي كند، در ادامه مهم ترين ويژگي هايي را كه يك نرم افزار كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي مي بايست داشته باشد را نام مي بريم:

  • داشتن سابقه و امكانات با كيفيت
  • قيمت مناسب و كيفيت بالا
  • امكان پشتيباني از گروه هاي شغلي مختلف
  • مديريت امور مالي و بانكي و محاسبات به بهترين شكل
  • محاسبات امور مالي و مديريت هزينه هاي مختلف با سرعت و سهولت بيشتري
  • برخورداري از امكانات عالي و پاسخگويي به نيازهاي مختلف كسب و كارها و موسسات گوناگون
  • قابليت مرتب كردن امور مالي
  • رابط كاربري خوب و داشتن يك سيستم كاملا منظم براي ثبت داده ها در پايگاه داده
  • امكان استفاده موسسات مختلف در حوزه هاي گوناگون از امكانات نرم افزار حسابداري و مالي
  • امكان شخصي سازي محيط
  • و بسياري از امكانات ديگر

هر آنچه درباره نقش و وظايف يك حسابدار بايد بدانيد

۴۹ بازديد

نقش حسابدار در سرعت رشد سازمان

امروزه در دنيايي زندگي ميكنيم كه هر روزه شاهد روشهاي مختلفي از ارتباطات اقتصادي و ماليكه شركتها و موسسهها با يكديگر دارند، هستيم. توجه داشته باشيد كه اين شكل از ارتباطات، مسائل و شرايط گوناگوني را در رابطه با وضعيت مالي رقم ميزنند و در چنين شرايطي است كه نقش حسابدار بيش از گذشته نمايان مي شود. در اين مقاله تصميم داريم كار حسابدار در روند امور مالي يك شركت و تاثيراتي كه بر پيشرفت آن شركت و سازمان ميگذارد را مورد بررسي قرار دهيم تا شما به خوبي با اين شغل و حرفه آشنا شويد.

يكي از بخش هاي مهم و واجب درهر شركت و موسسه اي بخش حسابداري آن استكه مسئوليت هاي متفاوتي بر عهده حسابداران در اين بخش قرار مي گيردو آنها با وظايفي كه انجام ميدهند، رشد و پيشرفت سازماني كه در آن مشغول فعاليت هستند را رقم ميزنند؛ بنابراين اگر كسب و كاري را شروع كرده ايد و كسب و كار شما در مرحله اي است كه در حال رشد و پيشرفت است، توصيه ميكنيم از يك حسابدار ماهر و كار بلد استفاده كنيد تا امور مالي شركت و سازمان خود را با خيال راحت به او واگذار كنيد.

وظيفه حسابدار تنها برسي كردن بدهي و ميزان درآمد شركت و موسسه نيست؛ بلكهيك حسابدار در بسياري از موارد ديگر نيز نقش مهمي دارد؛ براي مثال ميتوان به مواردي چون كنترل حسابهاي دريافتي، تحليل پرداختيها، بررسي سود و زيان، بررسي نقدينگي شركت و بسياري از مسائل ديگر اشاره كرد.

نقش حسابدار

سازماندهي شرايط

سازماندهي وضعيت و شرايط يكي از وظيفه هاي اصلي حسابدار سازمان است، چرا كه حسابدار در زمان كار با داده هاي و اطلاعات بسياري مواجه مي شودكه بايد توانايي سازماندهي اين مسائل را به درستي داشته باشد. اگر حسابدار بتواند اطلاعاتي كه در اختيارش قرار ميگيرد را به درستي تحليل و طبقه بندي كند، در بسياري از مسائل شركت ميتواند نقش موثري داشته باشد.

مهارت هاي مديريت زمان

در يك سازمان، حسابدار با اطلاعات و موضوعات متفاوتي مواجه مي شود كه بايد در مدت زمان كوتاهي تحليل و نتيجه آن را گزارش دهد؛ به همين دليلاگر به دنبال پيشرفت هستيد، بايد مهارت مديريت زمان خوبي داشته باشيد، اين مورد يكي از ويژگي هايي محسوب ميشود كه بين حسابداران تمايز ايجاد كرده است و حسابداري كه در اين مورد مهارت بهتري دارد، نقش موثري در پيشرفت و رشد يك سازمان خواهد داشت.

مشكلات مديريت نكردن زمان

مديريت نكردن درست زمان يكي از مسائلي است كه ممكن است براي بسياري از حسابدارها پيش آيد. برخي مواقع شرايطي پيش ميآيد كه زمان براي حسابدار محدود ميشود؛بنابراين حسابدار دقت كار را پايين مي آورد تا بتواند كار هاي خود را با سرعت بيشتري انجام دهد. به همين دليل ميتوان گفت مديريت زمان مناسب، يكي از عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار محسوب ميشود كه اگر به طور درست اجرا شود، بسياري از اشتباهاتي كه توسط حسابدار صورت ميگيرند، كم ميشوند.

دقت و توجه به كوچكترين مسائل

حسابداران بايد دقت بسيار خوبي بر جزئيات داشته باشند زيرا اكثر كارهاي آن ها با اعداد و ارقام است، چرا كه كوچكترين اشتباه و بي دقتي ميتواند مشكلات بسياري را به وجود آورد. در برخي از مواقع شاهد بوده ايم كه با اشتباه يك عدد و رقم، معاملات بزرگي بر هم خورده اند و گاهي اوقات مشكلات مالي بسياري را به وجود آمده است؛ بنابراين از اهميت اين ويژگي نبايد غافل شد.

دقت و توجه در كار حسابداري

رفتار و رسيدگي مناسب با مشتري

برخي از افراد فكر ميكنند كه حسابداري تنها به امور مالي و محاسبه ارقام و اعداد گفته ميشود، اما بايد گفت حسابدار بودن تنها به اين معني نيست و در برخي از شرايط يك حسابدار بايد به مشتريان نيز توجه داشته باشد، يعني بايد دربارهي صنعت كاري و ويژگيهاي مشتريهاي صنعتي كه در آن مشغول به فعاليت است، تصميماتي بگيرد كه به نفع شركت و مشتري باشد. مديران شركت و سازمانها به توصيههايي كه از جانب حسابدار ميشود توجه كافي دارند، بنابراين نبايد از نقش حسابدار در رابطه با اين موضوع غافل شد.

برخي از محصولات شركت طرح انديشان پويا:

ابزار كار مورد نياز يك حسابدار براي شكوفايي اقتصادي

براي آنكه حسابدار بتواند وظايفي كه بر عهده اش قرار دارد را به بهترين شكل ممكن انجام دهد به ابزار كارهايي مخصوصي نياز دارد. ميتوان از ابزارهاي كه در اختيار يك حسابدار است به نرم افزارهايي حسابداري اشاره كرد. نرم افزارهاي طراحي شده براي اين حرفه به حسابدار كمك ميكنند تا وظايفشان را با دقت و سرعت بيشتري انجام دهند. توجه داشته باشيد كه بهرهگيري از آنها تاثير مثبتي بر روند و سرعت كاري شما خواهد داشت.

براي اين كه احتمال خطا كاهش يابد بايد دقت فرد در انجام محاسبات و تهيه گزارش ها بيشتر باشدو همين موضوع تاثير مثبتي بر روند كار يك حسابدار ميگذارد. نرم افزارهاي حسابداري كه به كمك فرد حسابدار ميآيند ميتوانند امور گوناگوني را سازماندهي كنند، بنابراين بهتر است اگر شما تصميم به فعاليت در اين حرفه داريد، پيش از هر چيزي آموزشهاي لازم در رابطه با اين نرمافزارها را ببينيد.

دقت در حسابداري

داشتن هدف مشخص

شما بايد براي زمان كاري خود هدف مشخصي را تعيين كنيد و بر طبق آن فعاليت خود را دسته بندي و برنامه ريزيكنيد؛ اين كار باعث ميشود شما بر روي فعاليت خود تمركز داشته باشيد؛ تمركز بر روي كار يكي از عواملي محسوب ميشود كه دقت شما را در انجام كار بيشتر مي كند؛ اگر شما كارهاي خود را طبق يك برنامه پيش نبريد، در انجام كارها دچار مشكل ميشويد، به نوعي ميتوان گفت نداشتن برنامه عاملي بر سردرگمي محسوب ميشود و سردرگمي نيز يكي از دلايل كاهش دقت است. بنابراين توصيه ميشود قبل از انجام كار، برنامهاي را براي خود مشخص كنيد و زمان خود را بر طبق برنامه جلو ببريد، اين كار سبب ميشود شما مقدار زمان مناسبي را براي هر يك از فعاليتهاي خود در نظر بگيريد و بتوانيد با دقت كامل كارهاي خود را انجام دهيد.

برنامهريزي صحيح

شما ابتدا بايد هدف هاي خود را تعيين كنيد سپس برنامه ريزي صحيح و مناسبي براي رسيدن به آنها داشته باشيد؛ از همين جهت توصيه ميشود برنامههاي خود را به صورت مكتوب بر روي يك كاغذ بنويسيد و آن را جلوي چشم قرار دهيد. با يادداشتكارهاي خود شما يك به يك فعاليتها را انجام خواهيد داد كه اين موضوع ميتواند بر موفقيت حرفهي شما تاثير داشته باشد.

ساير محصولات شركت طرح انديشان پويا:

نكاتي درباره نرم افزارهاي كاربردي حسابداري

۴۹ بازديد

نرم افزارهاي كاربردي حسابداري

همه موسسات مالي و شركت ها به انجام محاسبات مالي و ارزيابي دقيق از هزينه ها و دريافتي هاي خود نياز دارند. امروزه مشاغل و كسب و كارها بسيار متنوع و تخصصي شده اند و به همين دليل، نيازهاي آن ها در امور مالي و محاسباتي بسيار گوناگون است. نرم افزارهاي كاربردي حسابداري بهترين ابزار براي پاسخگويي به اين نياز به شمار مي آيند.

با توجه به ضرورت يك سيستم هوشمند و جامع براي ساماندهي به امور مالي و مديريت بهتر آن ها، نرم افزارهاي كاربردي حسابداري متنوعي در بازار عرضه شده اند. برخي از اين نرم افزارها رايگان بوده و بيشتر آن ها با پرداخت هزينه قابل تهيه هستند. اين نرم افزارها از نظر امكانات، رابط كاربري؛ هزينه و كاربرد براي مشاغل و موسسات مختلف تنوع زيادي دارند. برخي از آن ها براي موسسات بزرگ مناسب تر هستند و برخي ديگر براي مشاغل و كسب و كارهاي نوپا و كوچك و متوسط كاربرد بيشتري دارند.

نرم افزارهاي مديريتي

يك نرم افزار حسابداري به طور كلي با هدف نظم بخشيدن به امور مالي سازمان ها و موسسات به وجود آمده است. در اين نرم افزارهاي مي توان بودجه و سرمايه هر بخس از شركت را تعيين كرد، هزينه هاي هر بخش و درآمد حاصل از فعاليت آن را ثبت كرد و سود و زيان فعاليت شركت را اندازه گيري نمود. اين نرم افزارها در برنامه ريزي مالي بهتر براي موسسه و شركت نقش مهمي ايفا مي كنند.

با توجه به نيازهاي مختلف مشاغل و كسب و كارهاي گوناگون، انواع مختلفي از نرم افزارهاي كاربردي حسابداري وجود دارند. هر يك از اين نرم افزارها براي پاسخگويي به مجموعه اي مشخص از نيازهاي طيفي از مشاغل و موسسات طراحي شده اند. برخي نرم افزارهاي كاربردي حسابداري با توجه به نيازهاي تعداد زيادي از مشاغل طراحي شده و امكانات بسيار مختلفي دارند كه از فعاليت هاي مختلف بازرگاني، توليدي و... پشتيباني مي كنند.

در ميان انواع نرم افزارهاي كاربردي حسابداري، برخي براي اهداف مشخصي طراحي شده اند. نيازهاي محاسباتي براي امور مالي در مشاغل و كسب و كارهاي مختلف با هم تفاوت دارند؛ به همين جهت برخي نرم افزارها با امكانات و ابزارهايي طراحي شده اند كه به شكل مخصوصي به رفع نيازهاي خاص كسب و كارهاي مختلف اختصاص پيدا كرده اند. به عنوان مثال يك فروشگاه براي محاسبه امور مالي و حسابداري، در مقايسه با يك شركت عمراني، به ابزارها و امكانات متفاوتي نياز دارد.

برخي از محصولات شركت طرح انديشان پويا:

موفقيت هاي شغلي با استفاده از نرم افزار ها در بخش مديريتي

ايجاد فعاليت در جايگاه مدير در سازمان ها و شركت ها، تنها تغيير جايگاه شغلي نيست؛ چرا كه مسئوليت هاي جديد و سنگيني را با خود به همراه دارد. مي توان گفت بخش عمده اي از كار ها و صفاتي كه يك مدير عالي را از سايرين متمايز مي كند، آگاهي و كاربرد مهارت هاي نرم افزاري است. مهارت هاي نرم افزاري كه شما را همراهي مي كنند تا در جايگاه خود بدرخشيد و بهترين باشيد، ارتباط مستقيمي با هوش هيجاني شما دارند. افراد در جايگاه مدير مي بايستي فعاليت هايي را برنامه ريزي كنند كه يك كارمند عادي و تازه كار، از انجام آن عاجز باشد.

براي مثال، يك مدير موفق مي داند كه استفاده از نرم افزار ها براي تسريع بخشيدن به انجام كار ها، كنترل كار ها، تعاملات وسيع با ديگر سازمان ها و...، براي رشد و نوآوري، از جمله وظايف او محسوب مي شود.

نرم افزارهاي مديريت

مهارت هاي نرم افزاري در ساير عنوان هاي شغلي

مهارت هاي استفاده از نرم افزار ها محدود به مديران و رهبران ارشد يك شركت و سازمان نيست، چرا كه امروزه مهارت استفاده از نرم افزار ها در تمامي جايگاه ها و اصناف براي موفقيت هاي شغلي جزو ملزومات است و افراد در هر جايگاهي كه فعاليت دارند، مي بايستي بر روي هوش هيجاني خود و استفاده از آن كار كنند. با قاطعيت مي توان گفت كه هر چه مهارت افراد در استفاده از نرم افزار ها افزايش پيدا كند، موفقيت افراد در جايگاهي كه دارند، بيشتر خواهد شد. براي مثال همه ي ما افرادي را در زندگي يا محيط كار خود مي شناسيم كه عملكرد و ميزان پيشرفت شان همانند مدير يا رهبر بخشي از كسب و كار است. در حالي كه در محيط كار خود شغل و سمتي غير از مديريت خود ايفا مي كنند.

واقعيت امر اين است كه تكنولوژي و پيشرفت روزانه آن، بر روي شغل اراد در هر جايگاهي كه دارند، تاثير مستقيمي مي گذارد. همانطور كه آگاه هستيد، اتوماسيون سازي مي تواند بخش عمده يا در مواردي همه ي كار ها را با توجه به دستور العملي كه به آن داده مي شود، به بهترين نحو ممكن انجام دهد و جايگزين مناسبي براي نيرو هاي انساني گردد. در اين شرايط كارمنداني موفق هستند كه مهارت و وظايفي كه بر عهده دارند، از سوي ربات هاي ساخته شده و الگوريتم هاي طراحي شده، قابل جايگزين و اجرايي نباشد. براي مثال ايجاد خلاقيت، فكر كردن، ارائه ايده هاي جديد در انجام كسب و كار ها و...، مهارت هايي هستند كه هيچ ربات يا الگوريتمي بهتر از انسان نمي تواند از عهده ي آن بر بيايد. در حالي كه كارمندان با استفاده از نرم افزار ها، موفقيت شغلي خود را به دست مي آورند.

مهارت هاي نرم افزاري

براي موفقيت شغلي با استفاده از نزم افزار ها، بهترين خود باشيد

موفقيت در هر شغل و جايگاهي كه هستيد، مستلزم مهارت هايي خاص است كه براي دستيابي به اين موفقيت بايد در اين مهارت ها حرفه اي شويد. شما به عنوان يك مدير، كارمند يا رهبر اصناف مختلف مي بايستي با تقويت نقاط قوت خود، خود را از يك نيروي رضايت بخش، به يك نيروي عالي و متبهر تبديل كنيد. براي مثال امروزه موفقيت هاي شغلي با استفاده از نرم افزار ها، امري بديهي است كه اكثر افراد آن را به كار مي گيرند. اين مهارت ها به طور معمول در آگهي هاي استخدامي ذكر نمي شوند، اما دليل اصلي تمايز افراد با يكديگر در كار هستند. به عنوان مثال مديريت زمان و تمركز، مهارت هايي هستند كه با استفاده و كاربرد از نرم افزار ها، به خوبي قابل اجرا مي باشند؛ اين دو عامل كه ميزان بهره وري را افزايش مي دهند، در بسياري از عناوين شغلي از آن ها استقبال نمي شود. افرادي كه چنين مهارتي را در خود پرورش مي دهند، پروژه هاي محول شده را بيش از پيش آماده و تحويل مي دهند.

ساير محصولات شركت طرح انديشان پويا:

از نرم افزارهاي كاربردي حسابداري و مالي چه موسساتي مي توانند استفاده كنند؟

۴۷ بازديد

چه موسساتي مي توانند از نرم افزارهاي كاربردي حسابداري و مالي استفاده كنند؟

از جمله اصلي ترين موسساتي كه براي مديريت امور مالي و حسابداري خود مي توانند از نرم افزارهاي كاربردي استفاده كنند عبارتند از:

  1. موسسات پيمانكاري
  2. موسسات بازرگاني
  3. شركت هاي توليدي
  4. و ...

نرم افزارهاي كاربردي حسابداري و مالي

مزيت هاي نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي

  • متمايز كردن كسب و كار شما از ساير موسسات و رقباي موجود در بازار كار
  • طراحي كاربردي و منظم با توجه به احتياجات، نوع فعاليت و درخواست شما
  • دادن توانايي هاي بيشتر به شما براي پاسخ دادن بهتر و سريع تر به موسسه در حال پيشرفت
  • منعطف بودن نرم افزار براي ايجاد تغييرات جديد
  • برآورده كردن احتياجات شما و قابل تغيير در هر مرحله اي كه مورد نياز باشد
  • جلوگيري از نواقص عملياتي
  • كيفيت بالا در خدمات قابل ارائه به مشتري ها
  • راحت تر شدن تعامل يا داد و ستد بين كاركنان و تصميم گيري هاي مناسب تر

دانش و تكنولوژي هاي مورد استفاده در نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي

با توسعه علم نرم افزارهاي كاربردي كاركنان موسسه ها نيز مي بايست علم و دانش خود را همزمان با آخرين تغييرات و سيستم هاي مدرن توليد نرم افزارهاي كاربردي مجهز نمايند، از جمله تكنولوژي هايي كه اكنون در نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي به كار برده مي شوند كه مهم ترين آن ها معماري چند لايه است كه در زير به صورت كامل شرح داده خواهد شد.

  • تكنولوژي معماري چند لايه كه گاهي به اسم معماري n لايه نيز شناخته مي شود يك روش مناسب است كه در ساخت نرم افزارهاي كاربردي مورد استفاده قرار مي گيرد، به اين شكل كه سيستم نرم افزاري را در چند بخش قرار مي دهد و بخش هاي جداگانه سيستم به شكل لايه هاي مستقل ساخته مي شوند، اين قسمت ها به غير از اين مورد كه هر بخش وظايف خاص خود را دارد به يكديگر نيز مرتبط هستند و به ساير بخش هاي نرم افزار سرويس مي دهند؛ اين كار جهت ساده تر بودن پردازش هاي سيستمي مورد استفاده قرار مي گيرد.

گفتني است كه تمامي نرم افزارهاي تهيه شده شركت ما داراي تكنولوژي معماري چند لايه هستند و همانگونه كه متوجه شديد در ساختار آن ها از چند لايه استفاده مي شود و تنها بخشي از نرم افزار كه كاربر با آن در ارتباط است لايه كاربري و يا Interface است. در واقع مي توان گفت لايه Interface در نرم افزارهاي تحت ويندوز فرم ها هستند و در نرم افزارهاي تحت وب نيز صفحه هاي سايت و وب است.

برخي از محصولات شركت طرح انديشان پويا:

انواع نرم افزارهاي كاربردي حسابداري و مشخصه هاي اصلي آن ها

همه موسسات مالي و شركت ها به انجام محاسبات مالي و ارزيابي دقيق از هزينه ها و دريافتي هاي خود نياز دارند. امروزه مشاغل و كسب و كارها بسيار متنوع و تخصصي شده اند و به همين دليل، نيازهاي آن ها در امور مالي و محاسباتي بسيار گوناگون است. نرم افزارهاي كاربردي حسابداري بهترين ابزار براي پاسخگويي به اين نياز به شمار مي آيند.

انواع نرم افزارهاي كاربردي حسابداري

نرم افزارهاي حسابداري مديريت موجودي و سرمايه

اين دسته از نرم افزارهاي كاربردي حسابداري بر مديريت و سازماندهي موجودي تمركز دارند. امكانات تعبيه شده در اين نرم افزارها كمك مي كنند تا بتوانيد نظارت بهتري بر سرمايه و بودجه اختصاص داده شده به هر بخش از موسسه داشته باشيد. هدف نهايي در استفاده از نرم افزارهاي حسابداري مديريت موجودي و سرمايه كاهش هزينه هاي اتلافي به حداقل مقدار ممكن و افزايش بهره وري بودجه در هر بخش است.

نرم افزارهاي حسابداري صورت حساب فروشگاهي

يكي از پركاربردترين انواع نرم افزارهاي كاربردي حسابداري، همين نرم افزارها هستند. از اين نوع نرم افزارها در مراكز خريد، پاساژها، فروشگاه ها و هايپرماركت ها استفاده مي شود. اصلي ترين ويژگي اين دسته از نرم افزارها، داشتن محيطي اختصاصي براي صدور انواع فاكتورهاي خريد و صورت حساب هاي گوناگون است. صاحبان فروشگاه ها و كسب و كارهاي توليدي نوپا مي توانند از اين دست نرم افزارها استفاده كنند.

نرم افزارهاي حسابداري بودجه بندي

نرم افزارهاي حسابداري بودجه بندي، در موسسات بزرگ كه گردش مالي بالايي دارند يكي از ضروريات اصلي به شمار مي رود. در اين گونه موسسات لازم است تا داده هاي مربوط به گردش مالي در همه بخش ها در ارتباط با ساير داده هاي تحليلي در كنار هم جمع آوري و محاسبه شوند.

بودجه بندي شركت ها و موسسات بر اساس بررسي و ارزيابي فعاليت هاي گذشته و پيش بيني فعاليت هاي آتي صورت مي گيرد. به همين جهت لازم است در يك نرم افزار حسابداري مخصوص بودجه بندي، بتوان داده هاي مربوط به بودجه بخش هاي مختلف را در ارتباط با داده هاي آناليزي و تحليلي محاسبه كرد. نرم افزارهاي حسابداري بودجه بندي با هدف تسريع و تسهيل همين هدف طراحي شده اند.

نرم افزارهاي حسابداري پروژه

پيش از آن كه يك پروژه بزرگ، مانند احداث يك مجتمع بزرگ تجاري كليد بخورند، بايد ارزيابي دقيقي از تمام هزينه هاي پروژه داشت. حقوق پرسنل، هزينه تامين تجهيزات، ابزارها و مواد اوليه، هزينه هاي مربوط به بيمه و...، همگي بايد در ميان هزينه هاي پروژه لحاظ بشوند. هم چنين در حين اجراي پروژه بايد بتوان بر روند اجراي آن و هزينه هاي ناشي از آن نظارت دقيقي داشت و روند پيشرفت پروژه را از هر لحاظ ارزيابي كرد.

نرم افزارهاي حسابداري مديريت و برنامه ريزي پروژه براي اين دست محاسبات طراحي شده اند. با امكانات و ابزارهاي اين نوع نرم افزارهاي كاربردي حسابداري مي توان برآورد دقيقي از هزينه هاي يك پروژه داشت. اين گروه از نرم افزارهاي حسابداري براي شركت هاي عمراني كه پروژه هاي بزرگ ساخت و ساز را بر عهده دارند، اهميت زيادي پيدا مي كند.

نرم افزارهاي حسابداري پروژه

نرم افزارهاي حسابداري پايه

اين دسته از نرم افزارها، همان طور كه از نامشان هم پيداست، براي انجام امور پايه حسابداري طراحي شده اند. عمدتا براي كسب و كارهاي كوچك و خرد از همين نرم افزارها استفاده مي شود. كار با اين نرم افزارهاي حسابداري آسان تر از انواع پيشين است. با استفاده از نرم افزارهاي حسابداري پايه مي توان به مديريت حساب هاي شركت، ثبت اسناد مالي، فاكتورها و صورت حساب هاي مختلف و... پرداخت.

ساير محصولات شركت طرح انديشان پويا:

چه عواملي در افزايش دقت حسابدار تاثير دارد؟

۵۱ بازديد

نقش حسابدار در سرعت رشد سازمان

امروزه در دنيايي زندگي ميكنيم كه هر روزه شاهد نحوههاي گوناگوني از ارتباطات اقتصادي كه شركتها و سازمانها با يكديگر دارند، هستيم. توجه داشته باشيد كه اين نوع از ارتباطات، مسائل گوناگوني را در رابطه با وضعيت مالي رقم ميزنند و در چنين شرايطي است كه نقش حسابدار بيش از گذشته مورد توجه قرار ميگيرد. در اين مقاله تصميم داريم نقش حسابدار در روند امور مالي يك شركت و تاثيراتي كه بر رشد آن شركت و سازمان ميگذارد را مورد بررسي قرار دهيم تا شما به خوبي با اين شغل و حرفه آشنا شويد.

حسابداري يكي از بخشهاي واجب براي هر كسب و كاري به حساب ميآيد كه وظايف گوناگوني بر عهدهي حسابداران اين بخش قرار ميگيرد و آنها با وظايفي كه انجام ميدهند، رشد و پيشرفت سازماني كه در آن مشغول فعاليت هستند را رقم ميزنند؛ بنابراين اگر كسب و كاري را راه اندازه كرده ايد و كسب و كار شما در مرحله رشد و پيشرفت است، توصيه ميكنيم از يك حسابدار ماهر استفاده كنيد تا امور مالي شركت و سازمان خود را با خيال راحت به او واگذار كنيد.

برخي از افراد گمان ميكنند كه حسابدار تنها وظيفه دارد بدهي و ميزان درآمد يك شركت را بررسي كند، در حالي كه چنين موضوعي صحت ندارد و يك حسابدار در بسياري از موارد ديگر نيز نقش پررنگي دارد؛ براي مثال ميتوان به مواردي چون كنترل حسابهاي دريافتي، تحليل پرداختيها، بررسي سود و زيان، بررسي نقدينگي شركت و بسياري از مسائل ديگر اشاره كرد؛ بنابراين توصيه ميشود از نقش حسابدار در موفقيت حرفهي خود غافل نشويد.

نقش حسابدار

سازماندهي شرايط

يكي از وظايف اصلي حسابدار را ميتوان سازماندهي شرايط در نظر گرفت، چرا كه يك حسابدار در طول تايم كاري خود با اعداد، ارقام و اطلاعات بسياري مواجه ميشود كه بايد توانايي سازماندهي اين مسائل را به درستي داشته باشد. اگر حسابدار بتواند اطلاعاتي كه در اختيارش قرار ميگيرد را به درستي بررسي و طبقه بندي كند، در بسياري از مسائل شركت ميتواند نقش موثري داشته باشد.

مهارت هاي مديريت زمان

يك حسابدار با موضوعات بسيار گوناگوني روبرو ميشود كه بايد بتواند آنها را در يك مدت زمان تعيين شده بررسي و نتيجهي آن را طبق يك گزارش ارائه دهد؛ بنابراين اگر به دنبال موفقيت هستيد، بايد بتوانيد مهارت خود در مديريت زمان را افزايش دهيد، اين مورد يكي از مواردي محسوب ميشود كه بين حسابداران تمايز ايجاد كرده است و حسابداري كه در اين مورد مهارت دارد، نقش موثري در پيشرفت و رشد يك سازمان خواهد داشت.

دقت و توجه به كوچكترين مسائل

از آنجايي كه عمدهي كار حسابداران با اعداد و ارقام است، بايد دقت بسيار بالايي بر جزئيات داشته باشند، چرا كه كوچكترين اشتباه و بي دقتي ميتواند مشكلات بسياري را به وجود آورد. در برخي از مواقع شاهد بوده ايم كه با جا به جايي يك عدد و رقم، معاملات بسياري بر هم خورده اند و گاهي اوقات مشكلات مالي بسياري را به وجود آمده است؛ بنابراين از اهميت اين ويژگي نبايد غافل شد.

دقت و توجه در كار حسابداري

رفتار و رسيدگي مناسب با مشتري

برخي از افراد گمان ميكنند كه حسابداري تنها به مسائل مالي و محاسبه ارقام و اعداد گفته ميشود، اما بايد گفت حسابدار بودن تنها به اين معني نيست و در برخي از شرايط يك حسابدار بايد به مشتريان نيز توجه داشته باشد، يعني بايد دربارهي صنعت كاري و ويژگيهاي مشتريهاي صنعتي كه در آن مشغول به فعاليت است، تصميماتي بگيرد كه به نفع شركت و مشتري باشد. مديران شركت و سازمانها به توصيههايي كه از جانب حسابدار ميشود توجه كافي دارند، بنابراين نبايد از نقش حسابدار در رابطه با اين موضوع غافل شد.

برخي از محصولات شركت طرح انديشان پويا:

عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار

همانطور كه ميدانيد، امروزه يكي از دغدغههاي اصلي افراد در رابطه با شغل و حرفهاي است كه در آن مشغول به كار هستند. از آنجايي كه رقابت ميان شغلها بسيار ديده ميشود، افراد بايد در زمينهي فعاليت خود، بهترين عملكرد را داشته باشند تا امكان حفظ شغل براي آنها وجود داشته باشد. حسابداري يكي از مشاغلي محسوب ميشود كه داوطلبان بسياري دارد و اگر شما در چنين حرفهاي مشغول هستيد، بايد از عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار مطلع باشيد.

به دليل اهميت اين موضوع در حيطهي حسابداري، تصميم گرفتيم در اين متن عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار را مورد بررسي قرار دهيم تا شما با اين عوامل آشنا شويد و از آنها براي افزايش دقت خود استفاده كنيد. دقت بالا يكي از نيازهاي اصلي براي اين حرفه محسوب ميشود و اگر شما در تلاش هستيد كه خود را يك حسابدار حرفهاي معرفي كنيم، بهتر است اين مقاله را به دقت مطالعه كنيد.

دقت در حسابداري

داشتن هدف مشخص

شما بايد براي زمان كاري خود هدف مشخصي را تعيين كنيد و بر طبق آن فعاليت خود را دسته بندي كنيد؛ اين كار باعث ميشود شما بر روي فعاليت خود تمركز داشته باشيد؛ تمركز بر روي كار يكي از عواملي محسوب ميشود كه دقت شما را در انجام كار بيشتر مي كند؛ اگر شما كارهاي خود را طبق يك برنامه پيش نبريد، در انجام كارها دچار مشكل ميشويد، به نوعي ميتوان گفت نداشتن برنامه عاملي بر سردرگمي محسوب ميشود و سردرگمي نيز يكي از دلايل كاهش دقت است. بنابراين توصيه ميشود پيش از انجام فعاليت، برنامهاي را براي خود داشته باشيد و زمان خود را بر طبق برنامه جلو ببريد، اين كار باعث ميشود شما زمان مناسبي را براي هر يك از فعاليتهاي خود در نظر بگيريد و بتوانيد دقت كامل را بر روي آنها داشته باشيد.

برنامه ريزي صحيح

داشتن برنامه به تنهايي نميتواند از عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار محسوب شود؛ شما در كنار تعيين هدفهاي خود، بايد برنامهريزي مناسبي براي آنها نيز داشته باشيد؛ از همين جهت توصيه ميشود برنامههاي خود را به صورت مكتوب بر روي يك كاغذ بنويسيد و آن را جلوي چشم قرار دهيد. با انجام اين كار شما يك به يك فعاليتهاي خود را انجام خواهيد داد كه اين موضوع ميتواند بر موفقيت حرفهي شما تاثير داشته باشد.

مديريت زمان

يكي از مسائلي كه امكان دارد براي بسياري از حسابدارها پيش آيد را ميتوان نداشتن مديريت مناسب زمان در نظر گرفت. گاهي اوقات شرايطي پيش ميآيد كه زمان براي حسابدار محدود ميشود و حسابدار براي آنكه بتواند امور خود را با سرعت بيشتري انجام دهد، دقت كار را پايين ميآورد، بنابراين ميتوان گفت مديريت زمان مناسب، يكي از عوامل موثر در افزايش دقت حسابدار محسوب ميشود كه اگر به طور كامل رعايت شود، بسياري از خطاهايي كه توسط حسابدار صورت ميگيرند، كم ميشوند.

ساير محصولات شركت طرح انديشان پويا:

آشنايي با نرم افزارهاي حسابداري و كنترل و نظارت كارمندان و ويژگي هاي آن ها

۴۴ بازديد

نرم افزارهاي مورد نياز در مديريت شركتهاي استارت آپ

در چند سال اخير و با پيشرفت تكنولوژي شركتهاي زيادي با نام استارت آپ ايجاد شده اند. با اينكه تاكنون در مورد استارت آپها زياد شنيده ايد، اما شايد تعريف دقيقي از آن را ندانيد. استارت آپ به كسب و كاري گفته ميشود كه با يك ايده خلاقانه جهت ارائه راه حلي براي رفع نياز ايجاد شده اند. يكي ديگر از خصوصيات استارت آپها اين است كه آنها پايه و اساس خود را بر مبناي تكنولوژي قرار داده اند و يكي از مهم ترين دلايل رشد و پيشرفت اين شركتها نيز همين مورد بوده است.

يك مثال ساده و عيني براي معرفي شركتهاي استارت آپي تاكسيهاي اينترنتي است كه از آن استفاده ميكنيم. شركتهاي نوپا يا استارت آپي معمولا به حمايت مالي نياز دارند تا بتوانند زودتر به رشد خود دست پيدا كنند. با تمام اينها بايد بدانيد ريسك شكست در اين شركتها بسيار زياد است و به نوعي عدم قطعيت وجود دارد.

مشخص است كه هر كسب و كاري اگر به خوبي مديريت شود، احتمال موفقيت آن نيز بيشتر خواهد بود. امروزه با پيشرفت تكنولوژي كارها بسيار راحت شده است و ميتوان از اين فرصت براي بهتر كردن نحوه مديريت استفاده كرد. به طور حتم هر شركتي و به خصوص استارت آپها در صورتي كه به خوبي مديريت نشوند، احتمال شكست آنها زياد است. از اين رو در اين مقاله به معرفي نرم افزارهاي مورد نياز در مديريت شركتهاي استارت آپ خواهيم پرداخت.

نرم افزارهاي مديريت استارت آپ

نرم افزار حسابداري براي مديريت شركتهاي استارت آپي

مگر ميشود كه شركتي هر چند كوچك به نرم افزار حسابداري احتياج نداشته باشد؟ يكي از اهداف اصلي هر شركتي كسب سود و منفعت است. به همين دليل بايد اطلاعات دقيق و درستي را در مباحث مالي و ورود و خروج پول داشته باشد. بديهي است كه سهل انگاري در اين مورد ميتواند باعث ورشكستگي آن شركت شود. استارت آپها با توجه به شرايط خاصي كه دارند، داراي قوانين مالي متفاوتي هستند. به همين علت وجود نرم افزارهاي حسابداري مديريت پول و اطلاع از دخل و خرج بسيار ضروري است.

همانطور كه اشاره شد ريسك در شركتهاي استارت آپي بسيار زياد است. بديهي است كه اين شركتها بايد تا زمان رشد كسب و كار خود و جذب حمايت مالي به بحث مديريت مالي خود توجه كنند. يكي از مباحث مهم در مديريت مالي نگهداري صورتهاي مالي بوده و استفاده از آنها در مواقع ضروري است. اينكه يك شركت استارت آپي بايد چه تصميمات جديدي بگيرد، بستگي به همين صورتهاي مالي دارد. شما ميتوانيد با استفاده از نرم افزارهاي حسابداري آنها را تهيه و در مواقع لزوم استفاده كنيد.

برخي از محصولات شركت طرح انديشان پويا:

لزوم نرم افزار مديريت پروژه براي شركتهاي استارت آپي

مديريت پروژه به طور خلاصه بررسي يك پروژه جهت انجام درست و اصولي آن است. همچنين اين كار بايد در زمان و مكان خاص خود و همچنين با منابع مالي موجود انجام شود. همانطور كه مشخص شد مديريت پروژه اصلا كار راحتي نيست و در بعضي از شركتها نياز به يك گروه مجزا دارد. عقب تر اشاره كرديم كه شركتهاي استارت آپي با يك ايده خلاقانه و براي حل يك نياز به وجود آمده اند.

بديهي است كه اگر اين شركتها بخواهند كه خود را به مردم معرفي كنند، نياز به انجام پروژههاي زيادي دارند. از آن جايي كه ريسك در اين شركتها زياد است، اين كار حسايت بيشتري دارد. از طرف ديگر اين شركتها در اوايل كار به اندازه اي درآمد ندارند كه هزينههاي گزاف انجام دهند.

انجام يك پروژه هميشه كار راحتي نيست. به همين دليل مديريت پروژه با برنامه ريزي و ارائه بهترين راه حلها به داد شركتهاي استارت آپي خواهد رسيد. براي انجام يك پروژه سه عامل بسيار مهم است:

  • زمان
  • هزينه
  • كيفيت

مديريت پروژه به شما راههايي را پيشنهاد ميدهد كه پروژه شما را در كمترين زمان و با هزينه كم به انجام برساند و در انتها نيز از نتيجه و كيفيت كار راضي خواهيد بود. در ادامه لازم است كه به معرفي چند نرم افزار خوب براي مديريت پروژه شركتهاي استارت آپي بپردازيم

  • نرم افزار Microsoft Project
  • نرم افزار primavera
  • نرم افزار Trello

نرم افزارهاي كنترل و نظارت كارمندان

يك شركت استارت آپي بايد بتواند از لحظه به لحظه وقت خود براي رشد استفاده كند. در اين بين زماني براي وقت تلف كردن نيست و سهل انگاري در اين كار شرايط را سخت ميكند. اين نرم افزار به مديران اين امكان را ميدهد كه از راه دور بر كار كارمندان خود نظارت داشته باشند. اين نرم افزار كارهاي مختلفي مانند حضور و غياب كارمندان، نظارت بر كار مفيد آنها و ... را انجام ميدهد.

نرم افزار كنترل كارمندان

نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي

نرم افزارهاي كاربردي حسابداري، براي موسسات حسابداري و مالي اهميت بسيار زيادي دارند. اين موسسه ها همواره با چالش هايي در رابطه با ثبت هزينه و جزييات اطلاعات مالي، شامل هزينه هاي خروجي، هزينه هاي ورودي و سنجش سود و زيان روبرو هستند. نرم افزارهاي كاربردي حسابداري كمك مي كنند تا اين چالش به راحتي برطرف شده و اطلاعات مالي به دقيق ترين شكل ثبت بشوند.

اين موضوع براي همه موسسات و كسب و كارها صدق مي كند. از موسسات كوچك با ميزان هزينه هاي محدود گرفته تا بزرگ ترين شركت ها و موسسات، همگي نياز به سيستمي يكپارچه و دقيق براي ثبت اطلاعات مالي و محاسبه سود و زيان خود دارند. با توجه به حساسيت و اهميت بالاي محاسبات مالي و جزييات هزينه ها در موسات حسابداري و مالي، بايد بهترين نرم افزار را براي ثبت اين اطلاعات انتخاب كرد.

قيمت نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي

نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي، با قيمت هاي مختلفي عرضه مي شوند و امكانات مختلفي دارند. نكته مهم در اين رابطه آن است كه گران قيمت ترين نرم افزار لزوما بهترين نرم افزار نيست. اين كه كدام نرم افزار براي كسب و كارهاي مختلف و موسسات مالي مناسب است، بستگي به حجم هزينه ها و اطلاعات مالي اي دارد كه از سوي آن موسسه بايد ثبت و محاسبه شود.

كاربرد نرم افزارهاي حسابداري و مالي

يك نرم افزار كاربردي براي حسابداري مي تواند به شيوه اي كاملا منظم و كارآمد اطلاعات مالي و هزينه هاي مختلف را سازماندهي و دسته بندي كند تا مديريت امور مالي بخش هاي مختلف شركت به بهترين شكل انجام شود. در اين نرم افزارها مي توان ميزان دريافت ها و پرداخت ها، حقوق كارمندان و پرسنل، ميزان سود هر بخش از موسسه و سود كلي و... را به راحتي محاسبه كرد؛ بنابراين با استفاده از اين نرم افزارها مي توان ارزيابي دقيقي از وضعيت مالي شركت داشت.

نرم افزارهاي كاربردي در حسابداري

ويژگي هاي نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي

انواع متعددي از نرم افزارهاي كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي وجود دارند كه توانسته اند با امكانات كاربردي خود، به نيازهاي آن ها به خوبي پاسخ بدهند. اما اين ويژگي ها و خصوصيات منحصربه فرد يك نرم افزار است كه آن را تبديل به كاربردي ترين و با ارزش ترين نرم افزار براي استفاده موسسه هاي حسابداري و مالي مي كند، در ادامه مهم ترين ويژگي هايي را كه يك نرم افزار كاربردي براي موسسات حسابداري و مالي مي بايست داشته باشد را نام مي بريم:

  • داشتن سابقه و امكانات با كيفيت
  • قيمت مناسب و كيفيت بالا
  • قابليت پشتيباني از گروه هاي شغلي مختلف
  • مديريت امور مالي و محاسبات به بهترين شكل
  • محاسبات امور مالي و مديريت هزينه هاي مختلف با سرعت و سهولت بيشتري
  • برخورداري از امكانات عالي و پاسخگويي به نيازهاي مختلف كسب و كارها و موسسات گوناگون كوچك و بزرگ
  • قابليت نظم دهي به امور مالي
  • رابط كاربري خوب و داشتن يك سيستم كاملا منظم براي ثبت داده ها در پايگاه داده
  • امكان استفاده موسسات مختلف در حوزه هاي گوناگون از امكانات نرم افزار حسابداري و مالي
  • امكان شخصي سازي محيط
  • و بسياري از امكانات ديگر