آرشیو فروردین ماه 1400

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

نكاتي در خصوص بخش هاي نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

۳۱ بازديد

بخش هاي نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت داراي ويژگي هاي منحصر به فردي است كه آن را با تمامي برنامه ها متمايز ساخته است. از جمله مهمترين ويژگي هاي آن مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • دارايي ها: در اين بخش از نرم افزار اطلاعات كلي در رابطه با دارايي ها، محل دارايي، ميزان استهلاك و... به ثبت مي رسد.
  • اطلاعات پايه اموال: اين اطلاعات مربوط به قوانين استهلاك و حد پايين ميزان ارزش دارايي ها است و بايد كليه اين اطلاعات را تكميل نماييد.
  • برچسب اموال: امكان ايجاد برچسب براي كليه دارايي ها اداره يا سازمان وجود دارد و مي توانيد با استفاده از اين برچسب ها، اجناس خود را مشخص كنيد.
  • فهرست اموال: همانطور كه از نام آن پيداست، در اين بخش فهرست جامعي از تمامي اموال و دارايي هاي شركت را در اختيار خواهيد داشت و مي توانيد در كوتاه ترين زمان، اسناد و دارايي ها را بررسي كنيد.
  • گزارش اموال: ارائه گزارش توسط نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت از جمله اصلي ترين ويژگي هاي آن است. در اين بخش مي توانيد گزارش كلي از: استهلاك، دارايي ها، هزينه ها، اموال خريداري شده، اموال فروش رفته و... را مشاهده كنيد.

مزايا نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

استفاده كردن از نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت در حالت كلي باعث بهبود عملكرد سازمان خواهد شد. اما استفاده كردن از اين برنامه مزيت هاي ديگري نيز دارد كه از جمله مهمترين آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • سرعت عمل بالا يكي از اصلي ترين مزيت هاي نرم افزار است و بدون هيچگونه وقفه اي اطلاعات را در اختيارتان قرار مي دهد.
  • بخش هاي تفكيك شده باعث مي شوند كه در هر زماني به بخش مورد نظر خود مراجعه كنيد.
  • ثبت كامل و كنترل اموال سازمان
  • گروه بندي كليه دارايي ها و طبقه بندي گزارشات اموال
  • اين نرم افزار از ماده ۱۴۹ كه مربوط به قوانين استهلاك است پيروي كرده و طبق آن عمل مي كند.
  • رعايت كردن و ثبت كليه امورات مربوط به دارايي هاي شركت اعم از: تعميرات اساسي، فروش، ارزيابي مجدد و...

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

اهميت زنجيره تامين

زنجيره تامين از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. امروزه زنجيره تامين به منزله نقطه اتصال شركت ها به يكديگر شناخته مي شود و به كسب و كار توليد كنندگان رونق بيشتري بخشيده است. توليدكنندگلني كه زنجيره تامين دقيق و به موقعي دارند خواهند توانست با نيازهاي جامعه هدف به خوبي آشنايي داشته و به دنبال توليد محصولات مورد نياز آنها باشند. سيستم مديريت زنجيره تامين به كليه اين امورات سرعت بخشيده و مديريت را براي مسئولين شركت سهولت خواهد بخشيد و به همين دليل از استقبال بسياري مواجه شد.

مزيت هاي سيستم مديريت زنجيره تامين

استفاده كردن از نرم افزار مديريت زنجيره تامين مزيت هاي مختلفي براي سازمان ها خواهد داشت كه از جمله مهمترين آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

بهينه سازي قيمت اجناس يا خدمات

بسياري از محصولات مد يا فصلي، ميزان قيمت متغيري در مواقع مختلف دارند، براي مثال؛ ميزان تقاضا براي لباس گرم با شروع فصل سرما بيشتر مي شود و با پايان يافتن اين فصل ديگر طرفداري نخواهد داشت. هر سازماني كه اجناس يا خدمات فصلي يا وابسته به مد خود را در اوج تقاضا يا پس از آن با ارائه تخفيف به فروش نرساند مجبور به تخليه انبار و بروش با قيمت ارزان تر خواهد شد. سيستم مديريت زنجيره تامين به شما كمك مي كند كه قيمت گذاري مناسبي براي اجناس خود انجام داده و از انباشته شدن محصولات در انباري جلوگيري كنيد.

نرممديريت زنجيره تامين

شناسايي مشكلات قبل از وقوع

شناسايي نيازهاي جامعه هدف از جمله مهمترين كارهايي است كه صاحبان كسب و كار بايد به آن توجه داشته باشند. يك شركت معتبر و حرفه اي براي راضي نگه داشتن مشتريان خود محصولاتي ارائه مي كند كه بتواند همچنان آنها را راضي نگه دارد. اين پورد زماني حساسيت بيشتري پيدا مي كند كه مشتريان بيشتري يك محصول را به شركت عودت دهند. در اين صورت زنگ خطر به صدا در خواهد آمد و صاحبان كسب و كار با استفاده از نرم افزار مديريت زنجيره تامين مي توانند به بررسي مشكل و رفع آن بپردازند.

برخي از محصولات شركت طرح انديشان پويا: پشتيباني از راه دور، نرم افزار مديريت توليد پيماني، نرم افزار صورت هاي مالي، نرم افزار حسابداري فروش

بهبود وضعيت انبار

وضعيت انبار يكي از اصلي ترين دغدغه هاي مسئولين سازمان است. سيستم مديريت زنجيره تامين باعث خواهد شد كه به صورت لحظه به لحظه از موجودي انبار اطلاع داشته باشيد. اين سيستم به دليل اينكه باعث تحويل به موقع اجناس مي شود مشتري را به صورت پويا نگه داشته و برنامه ريزي دقيقي نيز انجام خواهد داد. همچنين اين سيستم امكان تاييد زمان تحويل اجناس خارج شده از انبار را به شما خواهند داد و از اين طريق مي تواند سفارشات بي نتيجه سازمان را كاهش دهد.

چرا به سيستم خريد و تداركات نياز داريم؟

بسياري اين سوال را دارند كه چرا بايد سيستم خريد و تداركات را راه اندازي نموده و براي شركت استفاده كرد؟ يك سازمان يا موسسه براي رسيدن سريع تر به موفقيت نياز به اين سيستم خواهد داشت. در ادامه به بررسي علت هاي نياز به اين نرم افزار پرداخته ايم:

  • فرآيند خريد و تداركات به صورت كامل مكانيزه خواهد شد.
  • محاسبه بهاي تمام شده براي اقلام وارداتي
  • در طول فرآيند واردات باعث مديريت كليه اجناس وارداتي مي شود.
  • شفاف سازي ميزان موجودي هاي انبار و تامين كنندگان. نمايش كليه قبض ها و دستورات پرداخت قبض

سيستم خريد و تداركات

امكانات سيستم خريد و تداركات

در اين بخش مي خواهيم امكانات و ابزارهاي سيستم خريد و تداركات را مورد بررسي قرار دهيم. در ادامه به بررسي امكانات اين نرم افزار پرداخته ايم:

  • با توجه به نوع كالاي مورد نياز خود مي توانيد درخواست خريد ثبت كنيد.
  • تجميع خدمات و درخواست هاي خريد كالا
  • اين نرم افزار مي تواند كليه سفارش هايي كه در راه است را نيز محاسبه كرده و به اطلاعتان برساند.
  • ارزيابي تامين كنندگان بر حسب پارامتر هايي كه به سيستم تعريف كرده ايد
  • ارائه گزارش كلي از خريد ها بر حسب تاريخ و زمان ثبت درخواست
  • مشخص كردن مراكز هزينه و پروژه ها و همچنين موجودي دقيق انبار
  • بر مبناي بودجه اي كه براي تداركات در نظر گرفته شده است عمليات خريد را مديريت خواهد كرد.
  • براي ثبت اطلاعات در هر يك از استاد مي توانيد فرم مخصوص را با استفاده از فرم ساز تهيه كنيد.
  • به صورت دلخواه مي توانيد انواع گزارش هاي مورد نياز را با استفاده از اپليكيشن گزارش ساز تهيه كنيد.

ساير محصولات پوياسافت: نرم افزار حسابداري انبار، نرم افزار توليد پيماني، سيستم خزانه داري

اموال و دارايي هاي ثابت چيست

۲۸ بازديد

سيستم مديريت زنجيره تامين

سيستم مديريت زنجيره تامين به عملكرد سازمان بهبود خواهد بخشيد و مديران شركت با استفاده از اين نرم افزار مي توانند راه رسيدن به موفقيت را هموارتر سازند. تصور كنيد كه شما با كليه نيازهاي مشتريان خود آشنا باشيد، در اين صورت حتما كليه توليدات شركت را بر مبناي تقاضا پايه ريزي خواهيد كرد. مديران ابتدا بايد مشخص كنند كه از چه معيارهايي براي مديريت تامين شركت استفاده مي كنند تا كليه برنامه ريزي ها بر پايه آن انجام شود. در حال حاظر كه فضاي رقابت در تمامي عرصه ها تنگ تر شده است شركت هاي توليدي مختلف در تلاش اند كه با ارائه محصولات متناسب با نياز مشتري، از رقيبان خود پيشي بگيرند. امروزه شركت ها به تنهايي توانايي رقابت با يكديگر را ندارند و نرم افزار هاي مختلف به كمك آنها آمده تا مديريتي ساده تر داشته و به عملكرد سازمان بهبود بخشند. سيستم مديريت زنجيره تامين باعث شده كه مشتريان نيز بتوانند در مدت زمان كوتاه تري بهترين عملكرد را داشته و در نتيجه از سازمان رضايت داشته باشند.

سيستم خريد و تداركات

در سازمان هايي كه خريد اجناس و وسايل مطابق با نيازهاي آن صورت ميگيرد و هر يك از اجناس بايد مشخصات خاص خود را داشته باشند سيستم خريد و تداركات به كمك شما خواهد آمد. در حالت كلي سيستم خريد و تداركات ارتباط مستقيم با كليه نرم افزارهاي : انبارداري، سيستم هاي حسابداري و اموال و دارايي هاي ثابت دارد و به همين دليل مي تواند به صورت همه جانبه كليه امورات مربوط به خريد را مديريت كند. به دليل ارتباطي كه سيستم خريد و تداركات با ساير سيستم ها دارد كليه فرآيندهاي شركت مطلوب تر به انجام خواهند رسيد. نرم افزار خريد و تداركات با كليه اقلام مورد نياز سازمان آشنايي داشته و به دليل اطلاع از موجودي انبار، تمهيدات لازم را براي خريد محصول به صورت مستقيم به انجام خواهد رساند. سيستم خريد و تداركات داخلي باعث ايجاد ارتباط بين شركت با تامين كنندگان و ارائه دهندگان خدمات و كالا خواهد شد. اين سيستم فرآيند خريد كالا و تحويل آن به دست تامين كنندگان را از همان ابتدا مديريت خواهد كرد و مي توانيد در وقت نيز صرفه جويي داشته باشيد.

نرم افزار خريد و تداركات

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت يكي از نيازهاي هر مجموعه اي است . در حالت كلي داشتن اين نرم افزار باعث سهولت در امورات مديريتي شده و مي تواند به عملكرد سازمان دقت بخشد. امكان هيچگونه اختلاف مالي در صورت استفاده از اين نرم افزار وجود نخواهد داشت. البته نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت صرفا جهت محاسبه دارايي ها و استهلاك آنها نيست و كليه اطلاعات: فروش، استهلاك قبل از موعد و تعميرات اموال نيز در آن ثبت مي شود. نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت كليه امورات و عمليات مربوط به اموال از زمان خريد تا فروش را مديريت كرده و اطلاعات كاملي را در رابطه با آن ارائه خواهد كرد. كنترل اموال شعبه هاي ديگر كه در نقاط مختلف پراكنده شده اند از جمله معضلات شركت هاي بزرگ به شمار مي روند و سيستم اموال و دارايي هاي ثابت كليه اموال آنها را نيز كنترل خواهد كرد.

منظور از اموال و دارايي هاي ثابت

بسياري اين سوال را دارند كه منظور از اموال و دارايي هاي ثابت چيست؟ دارايي هاي ثابت از جمله حساس ترين نقاط تمركز سازمان ها هستند و ويژگي مشهود آنها عمر طولاني است و معمولا براي يك دوره بلند مدت مورد استفاده قرار مي گيرند. اما طولاني بودن عمر به معناي استفاده تمام مدت نيست و پس از استفاده و يا گذر زمان فرسوده شده و استهلاك انباشته خواهند داشت. اما آيا محاسبه اين استهلاك كار ساده اي است؟ كنترل دقيق ميزان استهلاك اموال، كنترل نقل و انتقالات، هزينه بيمه، هزينه استهلاك و... امري ضروري است و كليه اين عمليات مي تواند توسط نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت انجام شود.

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

تعريف دارايي به نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

امكان تعريف كليه دارايي هاي شركت به اين نرم افزار وجود دارد و مي توانيد تمامي اموال منقول و غير منقولي كه به نام شركت هستند را ثبت كنيد. امكان ثبت كليه اموال مصرفي كه در حال مصرف بوده و يا هيچ گونه استفاده اي ندارند نيز وجود دارد. امكان تعريف كردن ساختمان، مغازه، اتاق، طبقه و... كه مربوط به محل شركت و يا دارايي هاي آن مي شوند. امكان درخواست گزارش تفكيك شده براي هر واحد نيز وجود دارد. امكان تعريف كليه قوانين استهلاك اموال و دارايي ها وجود دارد و مي توانيد قوانين استهلاك را در قالب گروه بندي انجام شده اعمال نماييد.

برخي از سيستم هاي مديريتي كه توسط شركت طرح انديشان پويا ارائه مي شود: سيستم حقوق و دستمزد، سيستم خزانه داري، سيستم دريافت و پرداخت، سيستم صورت هاي مالي

ساختار كدينگ براي اموال

يكي از ويژگي هاي نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت، ساختن كد براي هريك از اموال شركت يا سازمان است و به صورت خودكار و فرمت مورد نياز، عمل كدينگ را به انجام خواهد رساند. شما مي توانيد ساختار كد گذاري اموال و دارايي ها را تغيير داده و يا خودتان كد خاصي را براي انوال انتخابي خود تعيين كنيد.

ساختار كدينگ براي اموال و دارايي ها

مديريت آسان اموال و دارايي هاي شركت

مديريت دارايي ها و اموال بخصوص در شركت هاي بزرگ همواره مشكلاتي داشته است. اطلاع نداشتن از عمر مفيد دارايي ها و همچنين نداشتن گزارشات كامل و دقيق از آنها باعث دلسرد شدن يك سرمايه گذار خواهد شد و در صورتي كه اين اطلاعات دقيق ارائه شوند بر سرمايه گذاري تاثير چشمگيري خواهند گذاشت. استفاده كردن از نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت بهترين روش براي سيستمي كردن امورات و بهينه سازي آنها به شمار مي رود. اين نرم افزار كليه اطلاعات مربوط به شركت را در بر ميگيرد و مي توانيد هريك از امورات را در بخش مختص خود مديريت كنيد. اصلي ترين ويژگي اين نرم افزار، جلوگيري از هدر رفتن وقت و هزينه است. اين نرم افزار خواهد توانست كليه امورات، دارايي ها و اموال شركت را به صورت كامل تحليل كرده و گزارش آن را در اختيار مدير قرار دهد. طبيعتا اين نرم افزار باعث سوددهي بيشتر نيز خواهد شد.

انواع نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت

نرم افزار اموال و دارايي هاي ثابت را مي توانيد در انواع مختلفي مشاهده كنيد كه هر يك از آنها ويژگي هاي منحصر به فرد خود را داشته و خدمات متفاوتي نيز ارائه خواهند كرد. انتخاب هريك از اين نرم افزار ها بستگي به خود شما خواهد داشت و توصيه مي كنيم كه حتما بهترين مورد را برگزينيد چرا كه در اين صورت از بهترين خدمات برخوردار خواهيد شد. قبل از هرگونه اقدامي مي توانيد ويژگي نرم افزار انتخابي را مورد بررسي قرار دهيد.

برخي از نرم افزارهاي شركت طرح انديشان پويا كه در مديريت بخش هاي مختلف سازمان به شما كمك خواهد كرد:

۵ دليل براي مهم تلقي نمودن حقوق و دستمزد چيست؟

۴۶ بازديد

سيستم برنامه ريزي توليد چيست؟

سيستم برنامه ريزي توليد فرآيند تصميم گيري در مورد منابع مصرفي سازمان است كه سازمان براي عمليات هاي آينده اش به آن ها نياز دارد، و نيز تخصيص اين منابع مصرفي در جهت توليد محصول مورد نظر در تعداد مورد نياز و با كمترين هزينه، و پيش بيني و فراهم آوردن به موقع مجموعه عوامل مورد نياز براي ساخت و توليد محصولات مورد نظر، و تعيين كميّت آن ها مي باشد.

سيستم برنامه ريزي توليد

مدل هاي برنامه ريزي توليد

  • مدل برنامه ريزي توليد ايستا ( قطعي )

در اين مدل فرض را بر اين اساس قرار مي دهيم كه آينده قطعي است و هيچ گونه تغييري در تقاضا ايجاد نخواهد شد.

و مطابق يك تقاضاي ثابت براي آينده برنامه ريزي مي كنيم.

  • مدل برنامه ريزي توليد پويا ( دايناميك )

روش برنامه ريزي پويا يك الگوريتم بسيار عمومي است و مي‌توان آن را به مسائل بهينه ‌سازي اعمال كرد كه در آن‌ ها هزينه رو به جلو و هزينه جا به‌ جايي از يك حالت به حالت ديگر، جمع شونده است.

از آن جا كه در اين روش برنامه ريزي آينده احتمالي است و تقاضا ممكن است تغيير كند، متناسب با شرايط برنامه توليد نيز تغيير مي كند.

اهداف برنامه ريزي توليد

  • استفاده بهينه از منابع توليد
  • رضايت مشتريان
  • كمك به مديران براي تصميم گيري بهتر
  • كاهش هزينه هاي توليد و نگهداري
  • كاهش هزينه هاي توليد ناشي از توليد در وقت عادي
  • كاهش هزينه هاي توليدي ناشي از قرارداد هاي جنبي
  • كاهش هزينه هاي توليدي ناشي از اضافه كاري
  • ايجاد و حفظ يك بانك اطلاعاتي جامع

نرم افزار برنامه ريزي توليد

در سيستم برنامه ريزي توليد براي سازمان­ هاي توليدي، قبل از آنكه عمليات توليد يك محصول آغاز شود بايد برنامه­ ريزي دقيقي بر مبناي زمان استاندارد ساخت محصول صورت گيرد تا مديران بتوانند مقايسه ­اي بين بودجه دستمزد پيش بيني شده و هزينه هاي واقعي دستمزد انجام دهند. اين كار در گذشته به دشواري صورت مي­گرفت اما با پيشرفت تكنولوژي و شكل گيري دانش كامپيوتر، نرم افزارهاي برنامه­ريزي پا به عرصه توليد نهادند تا ارائه برنامه و كنترل هزينه ­هاي دستمزد براي مديران در امر توليد محصول امكان پذير گردد. در حقيقت هدف اصلي نرم افزار برنامه ريزي توليد، مدل سازي و ارائه برنامه منظم و دقيق توليد محصول براي يك كارخانه بر اساس محدويت هاي تقاضا، ظرفيت توليد، انبار، بودجه و… مي­باشد.

مديريت منابع مالي چيست؟

سيستم مديريت منابع مالي متشكل از متدهايي است كه چرخه ي مالي زندگي ما را تامين ميكند و ميتواند يك شماي كلي از وضعيت اقتصادي به ما دهد.به عبارت ديگر مديريت منابع مالي كاربرد اصول اقتصادي مطرح در دنيا براي حل مسائل مختلف پيش رو است. يكي از اهداف سيستم مديريت منابع مالي رساندن ارزش شركت به بيشترين حد ممكن است و از آن جايي كه مدير مالي با مالكان و افرادي كه جز فعالان بازار سرمايه اند در ارتباط هستند لازم است كه برنامه مناسبي از سود و رشد شركت داشته باشند.

مديريت منابع مالي

اهداف مديريت منابع مالي

يكي از اهداف شركت ها از تشكيل سيستم مديريت منابع مالي تضمين نوع كسب و كار مي باشد و اين كار بستگي به نوع مديريت آن شركت دارد كه اگر به بهترين شكل ممكن اداره شود مي توانند آن شركت را به سمت كسب و كار عالي سوق دهند.

سيستم مديريت منابع مالي به طور كلي به كارهايي مانند تهيه و كنترل مديريت منابع مالي يه واحد اقتصادي مي پردازد كه از اين اهداف مهم مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • اطمينان از كافي بودن بودجه براي واحد هاي اقتصادي
  • اطمينان از به دست آوردن سود كافي براي سهامداران كه اين سود بستگي به قيمت بازار سهام و توقعات سهامداران دارد
  • اطمينان از استفاده درست از منابع مالي شركت
  • اطمينان از اعتماد كردن سهامداران از امنيت موجود در شركت براي سهام گذاري

بهترين نرم افزار حسابداري كدام است؟

امروزه صاحبان مشاغل كوچك و بزرگ براي مرتب سازي فعاليت‌هاي خود از نرم افزار حسابداري مالي  بهره مند مي‌شوند زيرا كه اين نرم‌افزارها به آنها كمك مي كند تا حساب‌هاي دريافتي و قابل پرداخت را رديابي كنند و درك درستي از سودآوري خود داشته و براي فصل ماليات آماده باشند.

نرم افزار هاي حسابداري مالي ابزارهايي هستند كه به شما كمك مي‌كنند تا جريان‌هاي مالي شركت خود را ثبت كرده و وضعيت صندوق شركت را بررسي كنيد. همچنين با استفاده از آنها مي‌توانيد معاملات خود با شركت‌هاي ديگر را ارزيابي كرده و گزارشاتان را ارائه كنيد. برنامه حسابداري به شما اين فرصت را مي‌دهد تا بر ارتباطات مشتري و فروشنده مديريت داشته باشيد، سفارش خريدرا ثبت وسطح سهام را پيگيري كنيد.

سيستم حقوق و دستمزد چيست

سيستم حقوق و دستمزد به سيستمي متشكل از برخي اجزاء گفته مي شود كه كار اصلي آن محاسبه هزينه هاي مربوط به حقوق و دستمز است. بطور كلي اجزء سيستم حقوق و دستمزد

بدون در نظر گرفتن اينكه، سيستم براي موسسه بازرگاني و خدماتي و يا توليدي طراحي شده  به بخش هاي زير طبقه بندي مي گردد.

سيستم حقوق و دستمزد

مزاياي وجود سيستم حقوق و دستمزد چيست

در زير بصورت ليستي مختصر به برخي از مزاياي سيستم حقوق و دستمزد اشاره مي كنيم.

  • محاسبه دقيق حقوق بر مبناي هر نفر
  • پرداختي دقيق بر مبناي ساعت كاري
  • محاسبه كسورات حقوق و دستمزد
  • بايگاني اسناد مرتبط با پرداخت به پرسنل

۵ دليل براي مهم تلقي نمودن حقوق و دستمزد چيست؟

زماني كه يك سازمان روزبه‌روز بزرگ‌تر مي‌شود، حفظ و نگهداري افراد كليدي و استخدام افراد باقابليت‌هاي مناسب يكي از اصول بقا سازمان محسوب مي‌شود و همين موضوع اهميت يك سيستم حقوق و دستمزد را نشان مي‌دهد و ازاين‌دست دلايل بسيار مي‌توان اسم برد اما به‌طور خلاصه ۵ دليل براي مهم تلقي نمودن يك سيستم حقوق دستمزد مي‌توان به شرح زير ذكر نمود:

۱- يكي از بالاترين هزينه‌هاي واحد تجاري در راستاي فعاليت است.

۲- منابع انساني يكي از مهم‌ترين عوامل افزايش كيفيت كار و درآمدزايي سازمان تلقي مي‌شود.

۳- در سطح كلان، مسائل بسياري در زمينه اجتماعي، رفاهي و سياسي ايفا مي‌كند.

۴- هزينه‌هاي حقوق و دستمزد در شركت‌هاي خدماتي، دانش‌بنيان و يا طراحي در بالاترين و در مواردي تا ۸۰ درصد كل هزينه‌هاي يك سازمان را در برمي‌گيرد.

۵- در شركت‌هاي صنعتي، هزينه حقوق و دستمزد عموماً بين ۱۰ الي ۱۵ درصد هزينه‌هاي بهاي تمام‌شده توليد كالا را شامل مي‌شود.

سيستم دريافت و پرداخت

نقش سيستم‌ دريافت و پرداخت در ثبت، نگهداري و پردازش منابع مالي كسب و كارها موجب شد است كه اطلاعات مالي با سرعت و صحت بيشتري ثبت و نگهداري شوند؛ از سويي ضمن كنترل و نظارت بر فرآيندهاي  مالي، مديران مالي كسب و كارها را از هرگونه سوء استفاده احتمالي از اسناد مالي و وجوه نقد آن آگاه مي‌سازند؛ تا با استفاده از آن بتوانند ريسك از دست رفتن دارايي‌هاي سازمان متبوع خود را به حداقل برسانند. نرم‌افزار دريافت و پرداخت، سابق بر اين با نام سيستم خزانه‌داري در بازار سيستم‌هاي مالي در ايران شناخته مي‌شد.

 

 

سيستم برنامه ريزي توليد

۲۸ بازديد

آشنايي با سيستم برنامه ريزي توليد

سيستم برنامه ريزي توليد، روش هاي مختلفي دارد. از جمله: تك محصول ،توليد دسته اي، توليد انبوه، توليد مستمر و غيره.سيستم  برنامه ريزي توليد مي تواند با كنترل توليد به برنامه ريزي و كنترل توليد تبديل شود يا مي توان آن را در برنامه ريزي منابع سازماني تركيب و يكپارچه سازي كرد.

سيستم برنامه ريزي توليد، برنامه اي براي توليد در آينده است كه در آن امكانات مورد نياز تعيين و مرتب شده اند. يه طرح توليد به صورت دوره اي براي يك دوره زماني خاص، به نام افق برنامه ريزي است.

مديريت منابع توليد

وظيفه نرم افزار برنامه ريزي توليد چيست؟

استفاده بهينه از سيستم برنامه ريزي توليد و تخصيص مناسب منابع به نيازهاي توليد، موجب افزايش ظرفيت توليد و كاهش هزينه‌ها مي‌شود. پايش آني منابع‌انساني و مواد اوليه و نيز اطلاع از وضعيت تجهيزات و ماشين‌آلات و…، به مديران كمك مي‌كند تا براي بهينه‌سازي خطوط توليد خود، به‌صورت دقيق و كارآمد برنامه ريزي كنند.

نرم افزار برنامه ريزي توليد، علاوه بر تأمين اطلاعات به‌روز توليد و ظرفيت‌‌هاي توليد، به سازمان‌ها اين امكان را مي‌دهد تا با دريافت اطلاعات آني از عملكرد و مقايسه با برنامه‌ريزي‌‌هاي انجام‌شده، توان سازمان را در پاسخ‌گويي مناسب نياز‌‌هاي مشتريان افزايش دهد.

سيستم كنترل توليد با استفاده از نرم افزار برنامه ريزي توليد، و ايجاد ديدي كلي و جامع از فرآيند توليد، همانند يك نمايشگر عمل نموده و جزئيات لازم را در اختيار مديران و كارشناسان مربوطه قرار مي‌دهد. اين سيستم با قرار دادن تمام جزئيات در يك قاب، امكان مقايسه آن‌ها، و تاثيرگذاري عوامل مختلف بر يكديگر را فراهم مي‌نمايد. بر خلاف سيستم‌هاي سنتي كه انبوهي از مدارك و اسناد در كنار هم قرار مي‌گرفت و بررسي آن‌ها به سختي صورت مي‌گرفت.

راهكار مديريت منابع مالي

يكي از دغدغه هاي اصلي مديران در هر مجموعه اي كسب اطلاعات لحظه اي و شفاف از وضعيت عملكرد سامانه هاي سيستم مديريت منابع مالي مي باشد. با استفاده از اين اطلاعات مديران مي توانند تصميمات صحيح، به موقع و دقيقي را در راستاي اهداف مالي سازمان اخذ نمايند.

همچنين با تصوير دقيقي كه از هزينه ها و درآمد ها بدست مي آيد، برنامه ريزي هاي كلان مالي، مديريت دقيق منابع و مصارف و در نهايت كاهش بهاي تمام شده كالا و خدمات امكان پذير خواهد بود.

مديريت منابع مالي

 ويژگي هاي مديريت منابع مالي

  • بر اساس تحليل پيش مي روند
  • به اصول اقتصادي اهميت مي دهند
  • از اطلاعاتي كه حسابداري در اختيارشان مي گذارد استفاده مي كنند
  • در مورد افزايش سهام و چگونگي سرمايه گذاري مطالعه مي كنند

بهترين نرم افزار حسابداري

نرم افزار حسابداري مالي ابزاري براي حسابداران و مديران مالي مي باشد. مديران شركت ها تصميمات خود را با توجه به اطلاعات و گزارشات به دست آمده توسط حسابداران و مديران مالي خود اتخاذ مي كنند كه اين اطلاعات از طريق نرم افزار هاي حسابدراي مالي پردازش و تهيه مي شوند و در اختيار مدير عاملان قرار مي گيرند پس بهترين نرم افزار حسابداري نرم افزاري هست كه نياز واحد مالي را براي تهيه گزارشات و اطلاعات مالي در كوتاه ترين زمان و مناسب ترين گزاشات پاسخگو باشد. بطور كلي در داخل كشور نرم افزار هاي حسابداري زيادي وجود دارد و نمي توان به قطع در مورد نرم افزار حسابداري خوب و بد اظهار نظر كرد ولي بطور كلي مي توان از خصوصيات بهترين نرم افزار حسابداري نام برد تا خود شما بتوانيد به راحتي بهترين نرم افزار حسابداري را تشخيص و در نهايت انتخاب مناسبي در تهيه نرم افزار حسابداري داشته باشيد.

ويژگي بهترين نرم افزار حسابداري

  • كيفيت و هزينه خدمات پشتيباني
  • كاربري آسان و ميزان محبوبيت آن در بين حسابداران خبره
  • امكانات و كنترل هاي داخلي و رعايت اصول حسابداري
  • قيمت آن نسبت به نرم افزارهاي مشابه

سيستم حقوق و دستمزد چيست

منظور از سيستم حقوق  و دستمزد محاسبه دقيق پرداخت هزينه اي است كه بابت فعاليت هاي كاركنان در هر شركت يا بنگاه اقتصادي پرداخت مي گردد. هزينه حقوق و دستمزد بيانگر سهم نيروي كار (كارگر، كارمند) در توليد محصولات يا ارائه خدمات است. به همين منظور اين هزينه به عنوان يكي از عوامل حسابداري بهاي تمام شده مي بايست اندازه گيري، كنترل و تجزيه و تحليل گردد.

حقوق و دستمزد

ويژگي هاي سيستم حقوق و دستمزد

  • داراي سرعت بالا در جمع آوري اطلاعات كاركرد پرسنل و ارائه به موقع بودن آن است.
  • داراي دقت بالا در محاسبه مبلغ قابل پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل است.
  •  سيستم حقوق و دستمزد داراي روش هاي كنترلي مناسبي براي جلوگيري از پرداخت وجوه به شكل غير قـانوني بـه افـراد سـوء اسـتفاده كننده در آن پيش بيني شده است.

الزامات ده گانه محاسبه حقوق و دستمزد چيست؟

طبق قوانين و اصول استخدامي هر كشور همه سازمان‌ها در يك دوره مشخص مي‌بايست بر اساس تعداد ساعت كاركرد هر فرد و بر اساس توافق بين كارفرما و نيروي كار حقوق پرداخت شود اما همه الزامات مربوط به پرداخت حقوق به الزامات قانونيبرنمي‌گردد و الزامات ديگري نيز وجود دارد كه سازمان را مجبور به محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد مي‌نمايد كه مي‌توان آن را ۱۰ دسته كلي بيان كرد:

  1.  داشتن اطلاعات كامل و جامعي از پرونده و سوابق قبلي و فعلي پرسنل.
  2. رعايت قوانين مالياتي و تأمين اجتماعي و معافيت‌هاي عمومي پيش‌بيني‌شده در قانون
  3. رعايت قوانين كار در خصوص نحوه استخدام، نحوه تحرير و الزامات قرارداد
  4. رعايت ايمني كار در شركت‌هايي با عمليات سخت، پر ريسك و يا داراي خطر فيزيكي
  5. رعايت الزامات حقوق پرسنل كارآموز، آزمايشي و يا فصلي
  6. شفاف بودن نحوه محاسبه و تخصيص هزينه حقوق و دستمزد
  7. شفاف بودن الگوي محاسبات ارقامي كه به‌صورت مستمر پرداخت نمي‌شود.
  8. شفاف بودن موارد و آيتم‌هايي كه به‌طور ماهانه و يا موردي از دستمزد كاسته مي‌شود.
  9. رعايت استاندارد گزارش گري حقوق و دستمزد براي افراد برون‌سازماني و درون‌سازماني
  10. شناسايي هزينه‌هاي دستمزدي سازمان

سيستم دريافت و پرداخت

وجوه نقد را مي‌توان از مهم‌ترين دارايي‌هاي سازمان‌ها برشمرد؛ زيرا مي‌توانند مبنايي براي تجارت قلمداد شوند. از اين رو گردش نقدينگي توان استفاده بهينه از منابع مالي موجود در سازمان‌ها و شركت ها را به حداكثر مي‌رساند و ميزان قابل توجهي از دغدغه‌هاي مديران مالي كسب و كارها را تقليل مي‌دهد.

سيستم دريافت و پرداخت پرگار تمامى فرآيندهاى مربوط به مديريت وجوه، اعم از اسناد شبه تجاري دريافتى و پرداختى، حساب‌هاى بانكى، سپرده‌ها، ضمانت نامه‌ها، وجوه بين راهى و نقدينگى اعم از وجوه ريالى، ارزى را بر عهده دارد. از آن جائي كه بخش قابل توجهي از عمليات دريافت و پرداخت به صورت دستي انجام مي‌گيرد، سيستم دريافت و پرداخت پرگار با بهره گيري از يك طراحي توانمند و يكپارچه با سيستم حسابداري مالى، قابليت‌هاي متنوع و گسترده‌اي را براي مكانيزاسيون اين فرآيند فراهم آورده است. يكپارچگي فرآيند صدور چك با گردش اسناد حسابداري باعث شده است؛ كنترل‌هاي لازم بر روي اين فرآيند با دقت انجام گرفته و صحت اطلاعات و عملكرد سيستم در حد بسيار خوبي تضمين شود.