آرشیو اردیبهشت ماه 1400

شركت طرح انديشان پويا در سال ١٣٧٦ با هدف بهينه سازي و بالا بردن كارايي نرم افزارهاي موجود مالي و اداري در آن زمان و با به كارگيري خلاقيت فارغ التحصيلان دانشگاهي و جوانان نخبه ايراني فعاليت خود را آغاز نموده است.

آشنايي با نرم افزار درخت ساخت محصول

۲۴ بازديد

نرم افزار كارگزيني

 يكي از مهم ترين وظايف مديران منابع انساني همان بحث كارگزيني يا جذب همكاران جديد و گزاردن هر فرد در جايگاه مناسبش با توجه به مهارت ها و قابليت هاي افراد است. زيرا واحد نرم افزار مديريت منابع انساني قرار است كمك كند تا سازمان، در افق زماني بلند مدت، با كمترين هزينه، حداكثر كارايي را از كاركنان براي حركت در راستاي اهداف استراتژيك سازمان، كسب نمايد.

در كل نرم افزار كارگزيني يك نرم افزار كامپيوتري است كه كارفرمايان شركت ها و سازمان ها در اختيار دارند تا اطلاعات و عملكرد منابع انساني خود را بهتر مديريت و رصد كنند. از اين رو تمامي سازمان هاي كوچك و بزرگ به نرم افزار كارگزيني و صدور احكام كارگزيني همچنين به آشنايي با شرايط كار كارگزيني نياز دارند. سيستم كارگزيني به عنوان بخشي از سيستم جامع مديريت منابع انساني است كه جهت مديريت واحدهاي سازماني، پست ها و مشاغل سازماني استفاده مي شود و زيرساخت لازم جهت نصب سيستم هاي مجموعه نيروي انساني و كنترل دسترسي هاي سلسله مراتبي به اطلاعات را به صورت يكپارچه و توزيع شده فراهم مي آورد.

نرم افزار كارگزيني

سيستم حسابداري فروش

سيستم حسابداري فروش به كليه عمليات حسابداري مرتبط با فروش كالا و برگشت فروش كالا اطلاق مي گردد كه در طي اين عمليات حسابداري، اسناد فروش و برگشت از فروش مرتبط،دسته بندي و تبديل به سند حسابداري مي گردد. حسابداري فروش وظيفه كنترل اطلاعات فروش اعم از كالا و خدمات و تبديل اين اطلاعات به گزارش هاي قابل فهم به ذي نفعان درون سازماني و برون سازماني رابه عهده دارد.حسابداري فروش مهمترين واحد در واحدهاي تابعه حسابداري است چون عملكرد صحيح اين واحد كمك مي كند تا گزارش سود و زيان داراي اطلاعات صحيح باشد و اين يعني اينكه عملكرد يك سال مالي به طرز صحيح نمايش داده مي شود.چون عملكرد يك سال مالي مساوي گزارش سود و زيان شركت مي باشد و حسابداري فروش ۵۰درصد اين گزارش را تكميل مي كند.
يكي از عمليات سيستم حسابداري فروش ،درخواست فروش مي باشد و با استفاده از اين رويه،واحد فروش درخواست فروش كالا و خدمت را به واحد توليد يا برنامه ريزي ارسال مي نمايد و سفارش توليد كالا  بر اساس اين درخواست صادر مي گردد. درخواست فروش جزو اسناد مثبته اي كه رويداد حسابداري باشد محسوب نمي گردد پس براي آن ثبت حسابداري صادر نمي گردد ولي به عنوان سند مثبته و مبنا جهت بايگاني ضروري است.

حسابداري فروش

نرم افزار وصول مطالبات

امروزه بسياري از مراودات مالي با چك انجام مي شود، از سوي ديگر عدم اطمينان در دريافت چك از مشتريان براي صاحبان كسب و كار همواره وجود دارد و عدم وجود كنترل كافي هنگام دريافت اين اسناد مي تواند هزينه هاي بالايي را در آينده براي شركت ها به وجود آورد. از طرفي رديابي اسناد وصول نشده و تسويه مرحله اي آن ها دغدغه اي مهم براي شركت هاست تا بتوانند مانده قابل وصول را از مشتريان در هر لحظه پيگيري كنند و در صورت عدم وصول چك بتوانند با كنترل هاي مكانيزه از ادامه فعاليت فروش با اين دسته از مشتريان جلوگيري كنند و در حالت هاي مختلف با شرايط ويژه اي از اين مشتريان مجدد چك دريافت كرد.
راهكار نرم افزار وصول مطالبات در پي پاسخگويي به يكي از مشكلات بسيار رايجي است كه اكثر سازمان ها با آن روبه رو هستند. اين نرم افزار با هدف مديريت تعهدات پرداخت هاي مشتري و به صورت كاملا يكپارچه با نرم افزار مايكروسافت سي آر ام توليد شده است. هنگامي كه يك سفارش در سازمان به وجود مي آيد، پيرو اين سفارش تعهدات پرداختي نيز براي مشتري به وجود خواهد آمد، مديريت كارآمد و اثربخش اين پرداخت ها آن چيزي است كه سيستم مديريت وصول مطالبات به دنبال آن است، به عبارت ديگر با استفاده از نرم افزار مديريت وصول مطالبات خواهيم دانست به موجب چه چيزي، از چه كسي، چه مقدار، در چه مقاطعي و به چه روشي پرداختي انجام شده يا بايد انجام شود.
از جمله مزاياي ديگري كه با به كارگيري نرم افزار وصول مطالبات به دست خواهد آمد عبارتند از: - امكان هدف گذاري براي تيم هاي خدمات يا ساير واحدها، تيم ها و اشخاص سازمان بر اساس ميزان دريافت هاي ريالي؛ - پيش بيني و محاسبه نرخ ورودي هاي مالي سازمان از سمت مشتريان در بازه هاي زماني مختلف و مقايسه آن با تعهدات؛ - برآورد و محاسبه مجموع دريافت هاي مالي از يك مشتري در يك بازه زماني مشخص؛ - امكان مقايسه دريافت هاي تعهد شده با دريافت هاي واقعي؛ - امكان ثبت ضمانت نامه هاي مربوط به سفارشات.
به كمك نرم افزار وصول و مطالبات خواهيم توانست حالات بسيار متفاوت پرداخت هاي مشتري را كه ممكن است بر اساس توافقات بسيار متنوعي باشد يا حتي خارج از تعهدات از پيش توافق شده صورت گيرد را نيز مديريت نماييم. با استفاده از راهكار مديريت وصول مطالبات سامانه هاي مديريت هيچ يك از تعهدات پرداختي مشتري فراموش يا گم نخواهد شد.

نرم افزار وصول مطالبات

نرم افزار اتوماسيون اداري

نرم افزار اتوماسيون اداري كه هر كارافريني لازم است آنها را بشناسد تا دريابد نرم افزار هاي اتوماسيون اداري چه مزايا و چه امكاناتي دارد. سيستم اتوماسيون اداري راحتي كار را به مديران و كارفرينان عرضه مي كند. استفاده از انواع مختلف سيستم هاي اتوماسيون اداري در صنعت فناوري اطلاعات(IT)  بسيار رواج دارد. مهم نيست كه با شركت هاي بزرگ يا كوچك سروكار داريد يا نه ، بلكه بايد به نكات زير توجه كنيد و از خود بپرسيد چگونه اين كار ها را به راحتي ميتوانيد انجام دهيد :
 پرداخت ليست دستمزد ها ،سازماندهي ، چگونه كم كردن هزينه هاي وابسته و عملياتي و آزاد كردن منابع به طور خودكار است. اينها همه از ويژگي يك اتوماسيون اداري خوب ميباشد كه هر نرم افزاري بايد آن ويژگي ها را داشته باشد. بسياري از كاركنان و كارآفرينان هرروزه نگران اين مسائل هستند و دليل آن بسيار مشخص است و ان اين است كه براي مديران و كار افرينان وقت گذاشتن بر روي مسائل خسته كننده و روزانه كه يك بزنامه نيز ميتواند آنها را انجام دهد بسيار سخت و عذاب آور است و به همين دليل است كه انها به فكره سرمايه گذاري بر روي يك نرم افزار اتوماسيون اداري خوب هستند.

نرم افزار درخت ساخت محصول

اگر شما مديريت يك واحد مونتاژ و توليدي پيچيده را به عهده داشته باشيد، نرم افزار درخت ساخت محصول به شما كمك مي كند واحد توليدي خود را سازماندهي و بطور موثر مديريت كنيد. اين نرم افزار، مواد اوليه و قطعات لازم براي توليد هر محصول خاص را مشخص مي نمايد. با ارائه دستورالعمل هاي لازم درباره اقلام لازم براي توليد هر محصول، اين سيستم به شما اجازه مي دهد سفارشات بيشتري را در زمان كمتري و با بكارگيري كار مستقيم و مواد كمتري تكميل نماييد.
با استفاده از نرم افزار درخت ساخت محصول با حذف نياز به جمع آوري دستي اطلاعات مي توانيد در زمان صرفه جويي نماييد. در واقع اين سيستم اطلاعات لازم از واحدهاي مختلف مهندسي، شماره ليست قطعات،صفحه هاي گسترده و ساير مدارك بطور اتوماتيك جمع آوري مي نمايد. نرم افزار درخت ساخت محصول هماهنگي بين واحدهاي مختلف سازمان را افزايش داده و به پرسنل آنها اجازه مي دهد به اطلاعات يكسان و در آن واحد دسترسي داشته باشند. بنابراين نياز به ليست يا فكس نمودن اجزاء توليد بين واحدهاي مختلف اساساً از بين مي رود. يك ويژگي ديگر اين نرم افزار اين است كه مي توان دستورالعمل هاي قبلي در مورد ايجاد يك درخت محصول جديد را برحسب فرمهاي فعلي اصلاح نمود و به اين ترتيب باز هم در زمان صرفه جويي مي گردد.

 

سيستم مديريت انبارداري

۳۳ بازديد

نرم افزار خريد و تداركات

نرم افزار خريد و تداركات جهت ثبت و رديابي فرايند خريد سازمان به صورت خودكار بر اساس چارچوب آيين نامه معاملات خريد دولتي يا آيين نامه معاملات شركت ها طراحي شده  است. اين نرم افزار قابليت ثبت و مديريت انواع درخواست خريد كالا و خدمت و همچنين اطلاعات خريد شامل استعلام، پيش  فاكتور، تامين اعتبار، مناقصات و … را دارا مي باشد.
 در واقع سيستم خريد و تداركات و خريد به شما كمك مي كند تا در بهترين زمان ممكن خريدهاي خود را انجام دهيد، با بهينه ترين شكل ممكن سررسيدهاي پرداختي خود را با توجه به نرخ هاي سود بازار تعيين نماييد و از اين طريق هزينه تامين موارد اوليه و خريدهاي خود را كاهش دهيد و همواره با توجه به نيازهاي كسب و كار خود خريدهاي خود را سامان دهيد. همچنين سيستم خربد و تداركات اين نرم افزار ERP شامل موارد زير است:

  • داده هاي اصلي مربوط به فروشنده و سازنده كالا ثبت مي گردد.
  • پشتيباني از قابليت چند ارزي براي مراودات با تامين كننده گان خارجي
  • قابليت ثبت سفارشات خريد، قابليت ايجاد سفارشات خريد دوره اي با توجه به سررسيدهاي تحويل كالا و پرداخت، مديريت فاكتورهاي فروش، ثبت شكايات و ارائه گزارشات براي استفاده در خريدهاي بعدي، مديريت برگشتي هاي خريد و پرداخت هاي مربوط به آن، مديريت خريدهاي اعتباري
  • امكان بايگاني رسيدهاي كالا
  • دستورات انتقال كالا در يكپارچگي با ماژول انبار
  • ارائه پيشنهاد و ترتيب سفارش كالا با توجه با سابقه سفارشات و نوسانات بازار
  • مديريت پيش پرداخت، تحويل ها و صورت حساب هاي خريد هاي جزئي و يا تحويلي هاي جزئي خريدهاي عمده
  • ارائه گزارشات و پيشنهادات خريد با استفاده از گزارشات پيش فرض نرم افزار
  • مديريت بودجه ي خريد و ارائه راهكار براي بهينه سازي آن

خريد و تداركات

نرم افزار حسابداري مالي

امروزه صاحبان مشاغل كوچك و بزرگ براي مرتب سازي فعاليت هاي خود از نرم افزار حسابداري بهره مند مي شوند زيرا كه اين نرم افزارها به آنها كمك مي كند تا حساب هاي دريافتي و قابل پرداخت را رديابي كنند و درك درستي از سودآوري خود داشته و براي فصل ماليات آماده باشند.
در دنياي نرم افزارهاي حسابداري مالي، انواع مختلفي براي مشاغل كوچك و بزرگ مانند ادارات دولتي و مشاغل خصوصي با قابليت ها و برچسب هاي مختلفي در دسترس است. اما به طور كلي، نوع صنعت و تعداد كارمندان دو عاملي است كه مي تواند به ادارات بزرگ و مشاغل رو به رشد كمك كند تا نرم افزار هاي حساب  داري مناسب با شغل خود را انتخاب كنند.

نرم افزار حساب داري مالي ابزارهايي هستند كه به شما كمك مي كنند تا جريان هاي مالي شركت خود را ثبت كرده و وضعيت صندوق شركت را بررسي كنيد. همچنين با استفاده از آنها مي توانيد معاملات خود با شركت هاي ديگر را ارزيابي كرده و گزارشاتان را ارائه كنيد. برنامه حسابداري به شما اين فرصت را مي دهد تا بر ارتباطات مشتري و فروشنده مديريت داشته باشيد، سفارش خريدرا ثبت وسطح سهام را پيگيري كنيد. شايد مهم ترين دستاوردي كه شما مي توانيد از يك سيستم حسابداري مالي داشته باشيد، اين است كه به سازماندهي سوابق شما كمك مي كند و شما را مجبور به ساختاري منظم مي كند. كه اين روند، امور مالي شركت شما را در سيستمي قرار مي دهد كه مي تواند نتايج مالي را گزارش كرده و ساختار مالياتي شركت را به مسيري رو به رشد هدايت كند.

حسابداري مالي

نرم افزار خزانه داري

نرم افزار خزانه داري، بايد وضعيت وجوه نقد و انواع اسناد دريافتني و پرداختني را كنترل كرده و سيكل دريافت و پرداخت را به طور كامل مكانيزه نمايد . به گونه اي كه مطلقاً جهت ثبت عمليات خزانه داري نياز به صدور سند مالي مستقل نباشد و كليه تراكنش¬هاي مالي مرتبط با عمليات خزانه داري به طور خودكار ايجاد شوند. كنترل گردش وجوه نقد، خزانه داري و ارزيابي موجودي نقدي و مديريت منابع جاري و آينده موسسه از اهميت ويژه اي به خصوص در شركت¬هاي بازرگاني و توليدي خصوصي برخوردار است. همچنين در نرم افزار خزانه داري بايد بتوان تواماً از ريال و كليه ارزهاي تعريف شده در سيستم جهت عمليات دريافت و پرداخت استفاده نمود تا ابزاري جامع كنترل منابع نقدي و اسنادي سازمان را در دست داشته باشد.

نرم افزار خزانه داري عمليات دريافت و پرداخت خود را در قالب سند حسابداري براي نرم افزار حسابداري ارسال مي نمايد. تسويه فاكتورهاي خريد و فروش را در نرم افزار بازرگاني انجام داده و مديريت دريافت و پرداخت چك و اسناد تضميني را در نرم افزار پيمان و قراردادها انجام مي دهد. اين به مفهوم مديريت متمركز دريافت و پرداخت اسناد بهادار ، وجوه نقد و ارز در نرم افزار خزانه داري خواهد بود.

نرم افزار خزانه داري

سيستم موبايل انبار

سيستم مبايل انبار، مديريت فرآيندهاي ورود، خروج، انبارگرداني و شمارش كالا را با استفاده از تكنولوژي باركد و RFID بر عهده دارد. اين ماژول از طريق مكانيزه نمودن عمليات ثبت اسناد ورودي، اسناد خروجي و ثبت شمارش كالا با استفاده از تكنولوژي هاي ذكر شده، قدرت مانور سازمان را در مديريت عمليات مربوطه افزايش مي دهد. همچنين، با كاهش خطاهاي احتمالي ثبت اطلاعات، نگهداري اطلاعات را تسريع كرده و كنترل دقيق تر عمليات را به صورت آنلاين و آفلاين فراهم مي آورد.
شناسايي و رديابي كالاها از طريق تكنولوژي باركد يا RFID و استفاده از اطلاعات موجود در باركد يا تگ RFID، در ثبت اتوماتيك اسناد انبار از جمله نيازهاي مهم بسياري از سازمان ها بوده و پاسخ به آن منجر به افزايش سرعت و دقت در انجام عمليات جاري انبار مي شود. همچنين، راهكار مديريت موجودي كالا داراي واسط كاربري متناسب با انواع ترمينال هاي دستي  بوده و به كاربران اين امكان را مي دهد تا عمليات انبارداري را به صورت سيار انجام داده و در زمان دلخواه اطلاعات را به صورت آنلاين يا آفلاين منتقل كند.

مديريت انبار

به زبان ساده، مديريت انبار (WMS) يك نرم افزار كاربردي است كه به كنترل و مديريت عمليات روزانه در يك انبار كمك مي كند. سيستم مديريت انبار (WMS) يا مكانيزاسيون انبار به يك كسب و كار، در مديريت و بهره برداري از انبار يا مركز توزيع، توانايي كنترل مي دهد.
در سيستم مديريت انبارداري محصولات را مي توان بهينه سازي كرد. اين يك فرآيند طولاني است و نياز به مراحل مختلفي دارد، از جمله به دست آوردن محصولات از تامين كنندگان، حفظ سطح موجودي و حمل اين محصولات به مشتريان؛  سازماندهي و پردازش اطلاعات مهم، به اين فرايند منتهي مي شود و در اغلب موارد، كسب و كار بزرگتر نيازهاي توزيع پيچيده تر و سنگين تري دارد. يك WMS با كيفيت بالا، بايد قادر به ادغام تداركات باشد، كه فرايندها را ساده تر كرده، كارايي را به حداكثر رسانيده و هزينه هاي غير ضروري را حذف مي كند.

سيستم قيمت گذاري انبار

سيستم قيمت گذاري انبار به اين معنا است كه براي يك كالا تعيين قيمت شود يا به صورت دستي يا به صورت خودكار . اين قيمت گذاري از اين حيث قابل اهميت است كه ما مي توانيم قيمت خريد و فروش كالايمان را داشته باشيم واز اين طريق حاشيه سودمان را بدست آوريم .اين امر باعث مي شود كه قدرت مانور بيشتري روي قيمت فروش و جذب مشتري داشته و سودآوري بيشتري براي بنگاه داشته باشيم.

 

آشنايي با سيستم حقوق و دستمزد و وظايف آن

۳۱ بازديد

سيستم حقوق و دستمزد

محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد كاركنان بخشي از هزينه هاي عملياتي سازمان هاست كه معمولا سهم قابل ملاحظه اي از هزينه هاي كل سازمان ها را تشكيل مي دهد. اين محاسبات چه در سازمان هاى بزرگ و چه در سازمان هاى كوچك، از پيچيدگي و حساسيت ويژه اي برخوردار است كه دلايل متعددي براي آن وجود دارد؛ از جمله: تنوع و تاريخچه قوانين موجود در اين حوزه، محاسبه معوقات گذشته، وجود پارامترهاى متعدد، ارتباط وسيع با ساير سيستم هاى منابع انساني و مالي، لزوم ارائه گزارشات مختلف به سازمان هاي متعدد، تعداد زياد كاربران سازمان و…
در سيستم حقوق و دستمزد بعلت تراكم و استمرار اطلاعات ، نحوه پردازش اطلاعات و اهميت سرعت و صحت آن از اتوماسيون استفاده مي شود.
اطلاعاتي نظير نرخ ساعتي و يا روزانه حقوق و دستمزد كه ممكن است براي مدت مديدي تغيير نكند و همچنين برنامه هاي نظير نحوه محاسبه كسورات ماليات و حق بيمه صندوق تأمين اجتماعي كه در طول سال قوانين آن ثابت مي باشد را بهتراست درحافظه كامپيوتر ذخيره نموده .
با استفاده از اين اطلاعات مي توان محاسباتي مانند حقوق و دستمزد ناخالص، كسورات، تعيين حقوق و دستمزد خالص و بروز در آوردن سابقه هر كارمند و كارگر رابه طور الكترونيكي انجام داد.

سيستم حقوق و دستمزد

برخي از وظايف حسابدار سيستم حقوق و دستمزد شامل موارد زير مي باشد:

  1. كسب اطلاع و پيگيري وظايف و برنامه هاي كاري خود از مديريت
  2. جمع آوري اطلاعات عملكردي و كاركردي و همچنين شرايط كار كاركنان
  3. تهيه و بررسي ليست كسورات دستمزد و حقوق كاركنان
  4. ثبت اطلاعات ماهانه عملكردي و كاركردي كاركنان
  5. نظارت بر حقوق و دستمزد كاركنان
  6. تفكيك واحدهاي كاري جهت بررسي دستمزد و حقوق
  7. نظارت بر محاسبه و تاييد ليست دستمزد و حقوقي كاركنان
  8. دريافت ليست و بررسي اطلاعات كسورات بيمه با توجه به شعب بيمه ذكر شده
  9. تنظيم فيش هاي حقوقي و ثبت حقوق و دستمزد با بيمه
  10. محاسبه اضافه كاري و بررسي مزاياي مشمول اضافه كاري
  11. محاسبه مزاياي پايان خدمت، بازخريد و مرخصي كاركنان
  12. بررسي معوقات پرداختي كاركنان
  13. ثبت سند حقوق حسابداري و حقوق و دستمزد
  14. ارائه اطلاعات لازم به كاركنان در خصوص نحوه محاسبه دستمزد و حقوق

نرم افزار حسابداري ارزي

حسابداري ارزي اصطلاحي است كه ارز مورد استفاده يك بنگاه را براي ثبت كليه معاملات و صورت هاي مالي آنها تعريف مي كند. ارز حسابداري مي تواند متفاوت از پولي باشد كه در آن شركت محصولات خود را مي فروشيد.
براي شركت ها يا سرمايه گذاراني كه چندين ارز را اداره مي كنند و مدام در حال معاملاتبين المللي هستند، تعامل نرخ ارز و تبديل آنها مي تواند بسيار كار پيچيده و سختي باشد.
با پيشرفت علم و تكنولوژي و رشد ارتباطات بين المللي و برون مرزي، نياز به استفاده از نرم افزار حسابداري بين المللي و نرم افزار حسابداري ارزي در شركت ها بسيار حس مي شد. بر اين اساس، مورد توجه قرار گرفتن سيستم حسابداري ارزي، امري عادي تلقي مي شود. شركت هايي كه در بازارهاي كوچكتر و يا در كشورهايي با ارزهايي بجر ارزهاي بين المللي دلار، يورو و … فعاليت مي كنند بيش از بقيه نياز به اين تبادلات ارزي دارند. در اين حوزه ها به منظور ساده سازي صورت هاي مالي، مشاغلي كه داراي نيازهاي پيچيده مديريت ارزي هستند، كليه معاملات خود با استفاده از نرم افزارهاي حسابداري ارزي به سادگي ثبت و بررسي مي كنند.
نرم افزار حسابداري ارزي با توجه به نياز مديران و صاحبان شركت هايي كه با ارزهاي مختلف مبادلات انجام مي دهند، امكان ارزيابي واحد هاي مختلف ارزي را به مديران مي دهد و به آنان را در راستاي حركت به سوي اهداف و تبادلات ارزي ياري مي دهند.

نرم افزار حسابداري ارزي

سيستم مديريت منابع مالي

سيستم مديريت منابع مالي متشكل از متدهايي است كه چرخه ي مالي زندگي ما را تامين ميكند و ميتواند يك شماي كلي از وضعيت اقتصادي به ما دهد.به عبارت ديگر مديريت منابع مالي كاربرد اصول اقتصادي مطرح در دنيا براي حل مسائل مختلف پيش رو است. يكي از اهداف مديريت منابع مالي رساندن ارزش شركت به بيشترين حد ممكن است و از آن جايي كه مدير مالي با مالكان و افرادي كه جز فعالان بازار سرمايه اند در ارتباط هستند لازم است كه برنامه مناسبي از سود و رشد شركت داشته باشند. اين سيستم منجر به گسترش شركت مربوطه مي گردد.بايد توجه داشت كه اين گسترش ، افزايش قيمت سهام هاي سهامداران شركت را در پي خواهد داشت. در هر تجارتي سرمايه از مهمترين بخش هاي آن بنگاه اقتصادي به حساب مي آيد و قاعدتا مديريت آن جايگاه ويژه ايي خواهد داشت.

سيستم مديريت منابع مالي به طور كلي به كارهايي مانند تهيه و كنترل مديريت منابع مالي يه واحد اقتصادي مي پردازد كه از اين اهداف مهم مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • اطمينان از كافي بودن بودجه براي واحد هاي اقتصادي
  • اطمينان از به دست آوردن سود كافي براي سهامداران كه اين سود بستگي به قيمت بازار سهام و توقعات سهامداران دارد
  • اطمينان از استفاده درست از منابع مالي شركت
  • اطمينان از اعتماد كردن سهامداران از امنيت موجود در شركت براي سهام گذاري

وظايف اصلي در مديريت منابع مالي

  1. مديريت صحيح گردش جريان مالي شركت و جلوگيري از كسري بودجه
  2. صدور اتوماتيك سند براي تمامي بخش ها از جمله فروش، خريد، اموال، حقوق و دستمزد و ساير بخش¬هاي مرتبط با واحد مالي كه موجب كاهش بار كاري واحد مالي خواهد شد.
  3. ارتباط فرآيندي واحد مالي با تمامي بخش ها
  4. استفاده از سيستم اموال كه به صورت فرآيندي با واحدهاي خريد، نگهداري و تعميرات و انبار مرتبط است كه موجب مديريت و هزينه يابي تمامي امواسازمان و محاسبه استهلاك هاي اتوماتيك مرتبط با نگهداري و تعميرات مي شود.
  5. استفاده از سيستم بودجه كه به صورت فرآيندي و در سطح كنترل بودجه اي با مبلغ اسناد مالي در ارتباط مي باشد و امكان مديريت بر انواع بودجه ريزي هاي هزينه و درآمد را فراهم مي كند.
  6. استفاده از سيستم خزانه  داري كه باعث مديريت دريافت ها و پرداخت ها و اسناد دريافتني و پرداختني، همچنين مديريت تنخواه گردان مي شود.

سيستم مديريت منابع مالي

نرم افزار مديريت منابع انساني

نرم افزار مديريت منابع انساني نه تنها وظيفه مديريت يكي از مهمترين دارايي هاي سازمان كه پرسنل مجموعه هستند را  عهده دارد، بلكه مي بايست با نظارت بر فرآيندهاي جذب و استخدام نيروهاي جديد و ورودي و خروجي هاي سازمان، كيفيت نيروي انساني را تضمين كند. از طرف ديگر بخشي از فرآيندهاي حفظ و بهبود عملكرد پرسنل سازمان، مربوط به فرآيندهاي ارزش يابي درون سازماني است كه منجر به بهبود عملكرد و توانايي هاي پرسنل سازمان مي گردد. به اين منظور نرم افزارهاي اي آر پي بايد بتوانند با تمركز بر پرسنل و تيم هاي موجود در شركت و با  جستجوي مناسب به بهينه ترين شكل ممكن، منابع انساني موجود در سازمان را به بخش هاي مختلف سازمان و پروژه ها تخصيص دهند.
اين سيستم نرم افزاري علاوه بر پاسخگوي به نياز هاي اين حوزه از گزارشات داشبورد مديريتي بهره مند مي باشد كه توان تجزيه و تحليل اطلاعات را در اختيار مديران حوزه منابع انساني قرار مي دهد .
همچنين از ديگر ويژگي هاي نرم افزار مديريت منابع انساني مي توان به فرآيند محور بودن آن اشاره نمود . به اين صورت كه قابليت تعريف و راه اندازي كليه روال و فرآيندهاي حوزه منابع انساني جاري در هر سازمان همانند مرخصي ،ماموريت،وام و … در بستر كارتابل تحت وب سيستم در اختيار كليه كارمندان سازمان قرار مي گيرد.